Szia!
Apeh ellenőr szerintem kérheti először is a működési engedélyt, amit az önkormányzat ad, ehhez kellett a különböző szakhatósági engedélyek (ÁNTSZ, tűzoltóság engedélye stb) ezek nélkül nem kaphatta volna meg a működési engedélyt. A működési engedélyhez kellett (elvileg) a bérleti szerződés a helyiségről! (de szerintem nem a működési engedély az elsődleges amit az apeh-os néz)
Ha pénztárgép van, akkor a pénztárgép naplót nézik, ha nyugtát adsz, akkor a nyugtatömbböt, azt szigorú számadású nyomtatványon fel kell tüntetni sorszámmal. Hallottam olyat, hogy napi pénztárjelentést is kell készíteni, így azt is érdemes helyben tartani. ha nem egyéni vállalkozó, akkor ki lehet küszöbölni a napi pénztárjelentés irkálását a gépi pénztárjelentéssel, amit a könyvelő program készít(het), de ezt a pénzkezelési szabályzat és számviteli politikába bele kell fogalmazni. Ezeket is kérheti a helyszínen.
Csatlakozom az előttem szólóhoz, hogy legyen az alkalmazottakkal munkaszerződés (ha munkaügyi ellenőrök jönnek), jelenléti ívet is vezessetek. Anyagvásárlásról számlát szerintem meg lehet magyarázni hogy miért nem tartod ott, azok lehetnek a könyvelőnél is már, mert leadtad neki. Főleg hogy te szolgáltatást nyújtasz, nem értékesítesz fodrászkellékeket. Ha ez is van az üzletben, akkor nem árt ha másolatot hagysz ott is, hogy az áru eredetét tudd bizonyítani.
Nem velem történt, de hallottam, hogy egy falut megszálltak az apeh-osok és a fodrászokhoz mentek. Természetesen még vállalkozási formában sem csinálták!!! De egyből lefoglalták a naptárjukat, mert mindent oda írtak be, ami az asztalon hevert! Ne hagyjatok kint olyan dokumentumot, amibe az előjegyzéseket írjátok, mert a nyugtatömbe utána tudnak nézni, hogy kiállítottátok-e róla a nyugtát, a pénztárgépbe beütöttétek-e.
Ha nem apehos megy, akkor még kell a vásárlók könyve, van valami ellenőrzési napló is. Az árakat jól látható helyre kell tenni, egyértelműen!
Üdv:
Ildikó