Konkrét infók hiányában nehéz lenne minősíteni, a kérdező által leírt esetet. De a mérlegfordulónapot követő 150-ik nap (beszámoló letét, közzététel) és a tao.bev.május 31-i időpontja határidős napok, azért ezek elküldése előtt az összeállító/küldő rendelkezésére kell, hogy álljanak a mérlegfordululó napi leltárak, azok értékelt értékei, a jóváhagyott osztalék is, stb. ami alapján a küldendő dokumentumok összeállíthatóak.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy nem májusban kellene, hogy kiderüljön - gond van a könyveléssel/könyvelővel. A határidők előtt már ki lehetett volna kényszeríteni a cég dokumentumait, a könyvelési naplókat, főkönyvi kartonokat,stb. Nekem is van ismerősömnek olyan ügyfele, aki még a decemberi banki kivonatokat sem adta át könyvelésre - akkor miből készüljön mérleg, eredménykimutatás,stb?? Ha a könyvelő volt az elektronikus bevallásra meghatalmazva, a meghatalmazás a cég részéről bármikor visszavonható és meghatalmazó más, illetve a meghatalmazott mellett, mások is meghatalmazhatóak. Én gyanítom, hogy azért nem egyoldalú mulasztásról van szó!
Nehezen akarom elhinni, ha egy ajánlott tértivevényes levélben felszólítom a könyvelőt, - hogy ekkor és ekkor megyek az iratokért, szíveskedjék átadás-átvételre előkészíteni, ha az időpont nem megfelelő akkor jelölje meg ő azt az időpontot, amikor mint általam fizetett megbízott hajlandó rendelkezésre állni, s amennyiben 5 napon belül nincs visszajelzés, jogi útra terelem az igényemet - hogy megtagadja az iratok kiadását. Ha ez a könyvelő PM igazolvánnyal rendelkezik, máris lehet gondoskodni arról, hogy már ne sokáig legyen neki, aztán ott van az APEH, akinek előre jelzem miért nem tud a cég eleget tenni teljeskörűen, annak aminek kellene, s végső esetben ott van a bíróság ahol akár fel lehet jelenteni, valamint ott van a polgári peres eljárás, ahol kártérítésre és a fizetett összeg visszatérítésére is (teljesítés hiánya) lehet keresettel fordulni.