(4) A hirdetményt a hatóság hirdetőtáblájára ki kell függeszteni, a központi elektronikus szolgáltató rendszeren és a hatóság internetes honlapján - ha azzal rendelkezik - közzé kell tenni, ezenkívül az önkormányzat hivatalos lapjában - ennek hiányában a helyi lapban -, valamint a hatóság hivatalos lapjában is közzétehető. A döntés kifüggesztésének és az internetes honlapon való megjelentetésének azonos napon kell megtörténnie.
a) az ügyfél lakcíme, illetve székhelye (telephelye, fióktelepe) ismeretlen,
b) a postai küldemény azzal a megjegyzéssel érkezik vissza, hogy a címzett ismeretlen helyen tartózkodik vagy címe ismeretlen,
és a nyilvántartó hatóság vagy más állami szerv megkeresése nem járt eredménnyel.
(2) A hirdetménynek tartalmaznia kell
a) a kifüggesztés napját,
b) az eljáró hatóság megnevezését,
c) az ügy számát és tárgyát,
d) az ügyfél nevét és utolsó ismert lakcímét, illetőleg székhelyét, továbbá
e) azt a figyelemfelhívást, hogy a hatóság az ügyben döntést hozott, de annak kézbesítése meghiúsult, ezért az ügyfél vagy meghatalmazottja a döntést a hatóságnál átveheti.
Hát itt is sok személyes adat kerül közlésre, és valamivel többen is tudomást szereznek róla, mint a munkahelyen, no és a munkatársak is tudomást szerezhetnek így is róla.
A postai uton való kézbesítés sem teljesen megoldott, mert ennek is lehetnek buktatói:
A postás esetlegesen nem tulajdonít jelentőséget annak, hogy mikor kézbesíti a hivatalos iratot.
A hangsúly a jogkövetkezményen van.
1. Az állami adóhatóság az adószám alkalmazását felfüggeszti, ha az adózóval postai kézbesítés útján két egymást követően közölt hivatalos irat a feladóhoz a „címzett ismeretlen” jelzéssel érkezett vissza.
2. Az adózónak joga van az adóellenőrzés során keletkezett iratokba betekinteni, a megállapításokkal kapcsolatban felvilágosítást kérni, azokra észrevételt tenni, bizonyítási indítványokat előterjeszteni, a jegyzőkönyvet megismerni, és a jegyzőkönyv átadását, kézbesítését követő 15 napon belül észrevételt tenni.
3. Az adóhatósági iratot kézbesítettnek kell tekinteni, ha a postai kézbesítés második megkísérlését követő öt munkanapon belül a címzett azt nem vette át, és a posta a rá vonatkozó szabályoknak megfelelően az iratot visszaküldte az adóhatóságnak.
4. A közigazgatási szerv másodfokú határozata a kézhezvétellel lesz hatályos, és ettől az időponttól számít a kereset benyújtás határideje a bírósághoz.
Más, és sok példát lehetne még sorolni.
Kérdés- melyik eljárás a jobb?
Nem akarok fizetetlen prókátor lenni, az én igazságérzetem is berzenkedik, mint Anikónak csak nem látok kiutat belőle.
Üdv.