Sziasztok! Egyéni vállalkozó, akinek 2 db új pénztárgépe lesz valamikor, ezt a levelet hozta, melyet az a cég küldött számára, akitől az online pénztárgépet megrendelte, az előleget már rég megfizette:
Tisztelt Ügyfelünk!
A ............ az online kassza telepítése és üzemeltetése során eddig keletkezett tapasztalata alapján, célszerű minden kasszát üzemeltető telephelyre további 2 db üzembehelyezési kódot kérni a NAV-tól.
Ez nem jelent elkötelezettséget sem a hatóságok, sem felénk.
Mégis miért van szükség erre? Mikor kell ezt használni?
- Az online kassza telepítése, élesítés során a jelenlegi tapasztalatok alapján előfordulhat, hogy nem sikeres ez a művelet. Ilyenkor, már a NAV ezt a kódot felhasználtnak érzékeli, azaz másik eszköz esetén már nem felhasználható. Ha nincs tartalék kód, akkor az új kódra minimum 5 napot kell várni, így addig az átállás nem lehetséges. Ha van tartalék kód, akkor azzal folytatható a telepítés.
- Az üzemeltetés során felmerült és ezek után is felmerülhet, hogy az eszköz meghibásodik. Ha nem áll rendelkezésre kód, akkor bár mi szállítani tudnánk eszközt, de azt üzembe helyezni nem tudjuk az üzembehelyezési kód megérkeztéig.
Javasoljuk ezért a kódok mielőbbi megigénylését a zökkenőmentes telepítések és üzemeltetés közös sikeressége érdekében.
Üdvözlettel:
Ti mennyi kódok igényeltetek gépenként?
Üdv. napraforgo2