iroda bejelentés

Sziasztok Fórumozók!
Segítséget kérek megint.
Egy Bt. bérelt irodát, ami egy városban van a székhellyel. Az iroda telephelynek minősül?
Be kell jelenteni, és kinek?
Köszönöm előre is.
Éva.
Sziasztok Fórumozók!
Segítséget kérek megint.
Egy Bt. bérelt irodát, ami egy városban van a székhellyel. Az iroda telephelynek minősül?
Be kell jelenteni, és kinek?
Köszönöm előre is.
Éva.
Szia Éva!
Be kell jelentened APEH-nek, mert telephelynek minősül minden olyan hely, ahol a cég tevékenységet folytat, illetve költséget számol el (jelen esetben rezsi, écs...)
Picur
Sziasztok!
A bejelentés módjáról már egy korábbi kérdésnél beszéltünk.
A BT csak társasági szerződés módosítással tud telephelyet jelenteni, amit
be kell adni a cégbíróságnak, s a cégbíróság jelenti át az APEH-nek.
Sziasztok!
Telephely bejelentésére azért is szükség van az előzőek szerint ismertetett -tehát társasági szerződés módosítás keretében- módon, mert amennyiben nincs bejelentve 2 oldalról is meg tudnak büntetni. Egyrészt bejelentési kötelezettség elmulasztása-mulasztási bírság, másrészt pedig az összes olyan költséget , ami ott merül fel egy esetleges revízió alkalmával kiveszik az adóalapból, ÁFÁ-ból, tehát adóhiány lesz. A vonzatait pedig biztos tudod.
Üdv: P.Zsuzsa