Oldal: 1 / 1

Társasháznak adószám kell. De mivel jár ez?

HozzászólásElküldve: csüt. jan. 01, 1970 1:00 am
Szerző: dokini

Kedves Szakértők!

Kis társasházunk (4 lakás) eddig elvolt adószám nélkül, de van egy közös OTP lakáselőtakarékossági számlánk, amire rendszeresen utalunk a közös számláról, mintegyfajta felújítási alapba. Egy ideje kéri tőlünk a ház adószámát az OTP, mert anélkül nem tudja az állami támogatást a számlához tenni.

Megtudtuk, hogy a 09T201 -es nyomtatványon kell adószámot igényelni. Továbbá majd az ÉV01 nyomtatványon kell évente egyszer bevallást készítenünk.

Kérdések:

Valóban csak az ÉV01 nyomtatványt kell kitölteni? És azon mit töltsünk ki?

Ha a közös számlára beérkező pénzek csak a lakók befizetései (közös költség), és csak a házzal kapcsolatos költségeket fedezzük ebből (pl. épületbiztosítás, festék v. beton vásárlás kisebb felújításokhoz), akkor kell-e adóznunk bármi után is (nonszensz lenne), illetve a bevételeket és kiadásokat is be kell vallani?

Köszönettel. D.


Társasháznak adószám kell. De mivel jár ez?

HozzászólásElküldve: vas. aug. 16, 2009 4:24 pm
Szerző: dokini

Továbbá kérdések még a 09T201 bejelentő kitöltéséhez:

A01 lap 5. sor: Mi agazdálkodási forma?

A01 lap 6. sor: TEÁOR?

A01 lap 9. sor: A létesítő okirat adatai? Ide a társasházi alapító okiratot gondolják?

A02 lap 14. sor: Mi a jobb, ha csak egy közös képviselő van, vagy legyünk inkább ketten?

F01 lap 1. sor: Legyen 1? (Tulajdonostársak közösségeként...)

F01 lapon kell még valamit kitölteni?

Köszönettel

D


Társasháznak adószám kell. De mivel jár ez?

HozzászólásElküldve: vas. aug. 16, 2009 4:49 pm
Szerző: gyorkosolga

.


Társasháznak adószám kell. De mivel jár ez?

HozzászólásElküldve: szer. aug. 19, 2009 4:44 pm
Szerző: dokini

Kedves Olga!

Köszönöm a kimerítő választ!

Ugyanakkor további kérdések merültek fel bennem az írottak alapján:

Miért nem elég csak az APEH-hoz bejelentkezni?

Alkalmazottunk nincs, bérbe nem adunk, tehát a közös-költség-befizetések mint bevételek, csak anyag- illetve szolgáltatás vásárlásra fordítódnak, illetve gyűlik a pénz nagyobb felújításokra. Létezik, hogy gyűjtött pénzt le kell adóznunk?

(Ha igen, akkor inkább nem kell adószám, meg állami támogatás, meg bürokratikus nyilvántartások...)

Alapító okiratunk van (én utólag költöztem ide, de kaptam egy példányt), viszont Szervezeti és működési szabályzatra nem emlékszem. Ez utóbbi mihez kellhet, illetve milyen hatóság követelheti rajtunk?

Köszönettel. D.


Társasháznak adószám kell. De mivel jár ez?

HozzászólásElküldve: szer. aug. 19, 2009 6:20 pm
Szerző: gyorkosolga

.


Társasháznak adószám kell. De mivel jár ez?

HozzászólásElküldve: szomb. aug. 22, 2009 6:04 pm
Szerző: dokini

Kedves Olga!

Újfent köszönöm a részletes választ.

Megértettem a helyzetet. Már csak egy igen/nem válaszos kérdésem van és sejtem a szomorú választ is.

Jól gondolom azt, hogy ha megbíz a ház egy mestert, hogy végezzen el valami javítást a házon, vagy akörül, akkor számlát is kell kérnünk a költség elszámolásához?

(mert ha igen, akkor például a szomszéd nyugdíjas bácsit nem kérhetjük meg, hogy mondjuk fesse ki a lépcsőházat)

Üdv. D.


Társasháznak adószám kell. De mivel jár ez?

HozzászólásElküldve: vas. aug. 23, 2009 3:05 am
Szerző: gyorkosolga

.