Oldal: 1 / 1

közhasznú szervezet alapítása

HozzászólásElküldve: csüt. jan. 01, 1970 1:00 am
Szerző: mifer2

Bocsi, tudom, hogy mindenki nagyon elfoglalt most, de szeretnék egy gyors segítséget kérni. Közhasznú egyesület alapításánál a jogi eseményeket leszámítva milyen teendő van? Ilyenekre gondolok, hogy apeh bejelentkezés, számlatömb beszerzés (szükséges-e?), egyéb bejelentkezések (hova?), áfa választás (kell-e?), mire kell még a számvitel területén odafigyelni. Nagyon megköszönném a segítséget. És ha vége a beszámolási időszaknak, utána szeretném felvenni egy ebben a témakörben profi könyvelővel a kapcsolatot.

Köszönöm

Mifer

közhasznú szervezet alapítása

HozzászólásElküldve: pén. máj. 29, 2009 8:25 am
Szerző: visiting
Nekik is mindenhová be kell jelentkezni,ugyanugy,mint a többi vállalkozásnak.Annyi könnyités talán,hogy nem kötelező ügyfélkaput használni,papiron is be lehet adni a bevallásokat az APEH-nak.De be kell jelentkezni az APEH-HOZ,önk.-hoz,ha van munkavállaló,ugyanugy bejelenteni.

közhasznú szervezet alapítása

HozzászólásElküldve: csüt. jún. 04, 2009 1:10 am
Szerző: jozsa_b

Szia!

Az Apeh-hez be kell jelentkezik,a  Bírósági bejegyzés birtokában tudjátok megtenni. Az Áfáról természetesen nyilatkozni kell. Adószámot is kell kérni. Természetesen a jogerős bejegyzés után.

Az iparűzési adó vonatkozásában a helyi önkormányzatnál be kell jelentkezni, ha jogerős a bejegyzés.

Szerintem nyissatok ügyfélkaput, mert egyszerűbb lesz a bevallások kezelése

Vigyázat, a társadalmi szervezeteknek nincs előtársasági időszaka ! Vagyis bevétel-költség csak a jogerős bejegyzés (nem benyújtás !) után létezik.

Számlatömb - már ha kelleni fog egyáltalán - csak a Bírósági bejegyzés és az Apeh felé való bejeletkezés után aktuális, természetesen a megfelelő papírok birtokában vásárolható.

A KSH-nak még utána kell néznem, már mint annak, hogy oda az Apeh jelent-e vagy nektek kell. 

Üdv. Bea