Adófórum

Adózási és számviteli információk

Hova forduljak????

Adatszolgáltatás

Hova forduljak????

HozzászólásSzerző: SZESZE » csüt. jan. 01, 1970 1:00 am

Sziasztok!

TEljesen elvagyok keseredve! Még mindig a cégbíróság által megszüntetett - tavaly alakult - KFT miatt! Még mindig nem rendeződött! Akkor írtam az APEH-nak tértivevényes, ajánlott levelet melyre még mindig nem kaptunk választ! Most próbáltam segítséget kérni az APEH különböző osztályainál, ahol az utolsó telefonszámon - a hölgy nevét most nem írom le ide - úgy elküldött ahogyan csak lehet,illetve nem csúnya szavakkal, csak a hangsúly, és ahogyan mondta és kérdezte,hogy mi a problémám! Megkérdeztem,hogy miért emelte fel a hangját, erre azt válaszolta, hogy halljam amit mond,mire én mondtam neki hogy nem vagyok süket! Felvagyok háborodva, ezen a segítőkészségen! Ilyen alkalmazottak vannak az APEH-nál, hogy még mindig ott ülhetnek!!! A többiek nagyon segítőkészek voltak, de ennél teljesen elment a kedvem az egész könyveléstől, ügyintézéstől! Minden második mondata az volt,hogy most mi a problémám, de elmondtam neki már az elején, befejezve mondtam neki hogy köszönöm szépen, de semmi problémám nincs, erre azt mondta,hogy akkor legalább tudott segíteni! Nagyon szemtelen és pimasz volt velem!

Szerintetek most hova forduljak? Tényleg írjak az APEH Elnökének?

Kívánom,hogy soha ilyen ügyintézővel ne kerüljetek kapcsolatba!!!!!!

Üdv. SZESZE

 

SZESZE
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:14 am

Hova forduljak????

HozzászólásSzerző: Pócsföldi » pén. máj. 15, 2009 5:39 am

 

 

Szia!

 Szerintem ha tudsz menj be személyesen az illetékes adóhatósághoz. Nekem egész "kellemes" tapasztalatom van a BP-i APEH nél. Segítőkész ügyfelesekkel is találkoztam. Nekem a személyes kontaktus sogat segített... A "kedves hölgynek csak gratulálni tudok!

 Drukkolok Neked

üdv Viol

Pócsföldi
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:14 am

Hova forduljak????

HozzászólásSzerző: SZESZE » pén. máj. 15, 2009 6:05 am

Szia Viol! 

Köszi a leveled! Nekem is az a véleményem,hogy  rendesek az APEH-es dolgozók, már akikkel én eddig kapcsolatban voltam, de látod van egy ilyen is közöttük sajnos! Nekem is nagyon sok a jó tapasztalatom az APEH-nál, a legtöbben már azért vállalkozóbarátnak mondhatók! De ez az egy teljesen kiborított! Egy másik APEH-os ügyintézőnek, nem tudom mi a titulusa, elmondtam a problémámat és azt a tanácsot adta, hogy írjak a Régió igazgatójának, a nevét is megkaptam és hogy írjam le nyugdtan az ügyintéző nevét, mert soha nem fog változni, ha mindenki csak név nélkül emlegeti az ügyintézőt! Elhatároztam,hogy leírom az összes gondomat, és a hölgyet is belefoglalom és feladom postán a levelem, hogy mit tegyek, hogy már végre rendeződjön az ügyem!

Aranyos vagy hogy drukkolsz nekem, majd megírom, hogy mi történt!

 

Üdv. SZESZE

SZESZE
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:14 am

Hova forduljak????

HozzászólásSzerző: melcsi62 » pén. máj. 15, 2009 8:16 am

Szia!  Ne keseredj el nem csak veled tárgyalnak így...  A központi telefonos ügyfélszolgálatnál, már nem tudom hanyadik "jól megfizetett" tanácsadóval beszéltem, akik a kérdésemre elkezdték nekem felolvasni pld-ul az ÁFA törvény olyan szakaszait, aminek semmi köze nem volt a kérdéshez, mikor prábáltam félbeszakítani, hogy nekem ne olvasson, mert itt van előttem a törvény, s az amit ő olvas annak semmi köze az én kérdésemhez.. akkor felháborodva közli, hogy ja ha nem akarom, hogy segítsen, akkor minek telefonálok és lecsapja a telefont.  

  A másik, aki nagyon kedves, de tőlem értesül, hogy tényleg az ÁFA törvényben ez tényleg így megváltozott?? 

 A következő is nagyon kedves de fingja sincs, hogy az ART. 46.§-a  alapján mit is kellene tenni a bérelszámolási jegyzékre,  a munkáltató által megfizetett adó,- járulékként, de szerinte az hülyeség lenne, hogy a cég általi tényleges pénzügyi teljesítést az APEH-hoz, mert mit érdekli az a dolgozót!,  a jogcímenkénti kérdésre miszerint a cég által fizetendő eü.bizt.járuléknál a jogcím alatt az 5%-ot,  vagy külön külön a 0,5% és 4,5%-ot kell-e érteni és így a többinél is, tehát a jogcím az adott %-onként külön, vagy pld-ul elegendő adónemkódonként?  Válasz, - hát erre tippje sincs, és ezzel kész.

És még lehetne sorolni a dilettáns ott ülő tanácsadók hozzá nem értését, stílusát..., akik nyilván rontják azon kevesek megítélését is, akik valóban igyekeznének segíteni megfelelő szakmaisággal, Nem tudom mi alapján foglalkoztatják azokat a könyvvizsgálókat, stb. akiket az adófizetők pénzén alkalmaznak, nincs semmi szakmai alkalmassági teszt, vagy valami, amivel kiszűrhetnék a nem odavalókat?

  A revizorok: kijönnek 3-an ellenőrizni, előtte közlik, hogy teljes munkaügy, belső szabályzatok, szigorú számadású nyilvántartás, nyomtassam ki addig a napig a főkönyvi kartonokat teljeskörűen 1-9 számlaoszt., stb... majd megérkeznek és még az egyik ideadja a megbízó levelet, addig a másik kettő már a dolgozók bérkartonjait, munkaszerződéseit nézegeti, miközben a megbízó levél 2007-2008.évi ÁFA vizsgálatról szól!! Közlöm velük, hogy akkor talán a munkaügyi iratokat kivinném a helyiségből, hiszen arra nem vonatkozik a megbízásuk, ha kiterjesztődik arra is, akkor készségesen átadom azokat...  Rátérünk az ÁFÁ-ra  - valóban a cégnél mindig olyan gazdasági események vannak, aminek a megítéléséhez először egy hétig kell nekem is nyomozni, hogy mi a helyes eljárás, de hát ugye én nem vagyok ÁFA adónemes revizor -  ami grízes, ahhoz mindig hozzárakom a törvényi hivatkozó szöveget, ami alapján az adott esemény le lett kezelve... ennek ellenére, nem tudják eldönteni, hogy akkor helyesen jártam-e el.. fénymásolatban elvisznek iratokat, hogy ők nem tudják eldönteni, majd az APEH jogásza elbírálja ---- de a könyvelő az minden adó-, járulék-,számviteli, környezetvédelmi, stb. törvényt betéve tudjon és tudja azt megfelelően alkalmazni....    ha meg kérdez a hozzáértőktől, akkor ahanyat kérdez annyi féle válasz, miközben mindenki tudja, hogy az elmúlt pár évben milyen szövegezéssel alkották meg a törvényeket.. Három hét elteltével megjön a jegyzőkönyv, hogy megállapítást nem tesznek..

Na én is kibosszankodtam magam.  Én csak azt tudom neked tanácsolni, ha nem akarsz az ügyfeleidnek, meg magadnak bosszúságot, akkor nyeld le a békát és tedd magad túl a tanácsadó bunkóságán..   Én is gondolkodtam már azon, hogy veszek diktafont, amivel én is rögzítem az ilyen beszélgetéseket, úgy gondolom, hogy ha ők rögzíthetik, akkor a vonal másik oldalán sem tilos...,  de aztán mindig arra lyukadok ki, hogy csak feleslegesen hergelem magam.

Annyit szoktam tenni, hogy írásban apeh-os  e-mail-ben elküldöm a kérdésemet, ami azért beleírom, hogy próbáltam utána nézni, az APEH ügyfélszálaton akikkel beszéltem egyik sem tudott egyértelmű választ adni.... ,   de az írásos válaszokban is ott szerepeltetik, hogy az csak egy szakmai iránymutatás,stb...

A levélben kért állásfoglalást tekintve is:  elküldöm ügyanazt a kérdést a Központi  adónemek főosztályára  és azzal egyidejűleg a területileg illetékes APEH-hoz is... pld-ul ha nem állok felszámolási, csőd eljárás alatt, akkor mikor van az, hogy (ÁFA tv.142.) bármely más fizetésképtelenséget jogerősen megállapító eljárás hatálya alatt álló vagyok...   megérkezik a területileg illetékestől a válasz, hát jobb híján aszerint járok el és kiállítom a számlát fordított ÁFÁ-san, mert, hogy akkor fizetésképtelennek minősülök..., mikor a vevő már fizetett is, megérkezik az APEH Adónemek Főosztályától, a szögesen ellentétes válasz...  és most már hülyébb vagyok a kérdésben, mint amikor megkérdeztem, s várom, hogy eleljen az 5 év, mert a büdös életben nem fog kiderülni, hogy akkor az adott cég a bármely más fizetésképtelenség okán fordított ÁFÁ-san kellene, hogy "értékesítsen",  vagy sem...  

Azért írtam ilyen bőven, egyrészt, hogy kiengedjem én is a gőzt, s Te se érezd megad úgy, hogy bizonyos dologgal nem bírsz egyedül, vagy az apeh-os segítő szolgálat segítségével megbírkózni.  Üdv.

melcsi62
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:16 am

Hova forduljak????

HozzászólásSzerző: SZESZE » pén. máj. 15, 2009 8:53 am

Szia Melcsi62!

 

Köszönöm a hosszú,de megnyugtató leveledet! De azért írnom kell az Igazgató Úrnak,hogy most mit csináljak a céggel,hiszen ott van vagy 2,5 millió forintunk! Szeretnénk valahogyan hozzájutni! Teljesen egyetértek VEled, mert az ügyfélszolgálatokon néha olyan felvilágosítást adnak,hogy  nem lehet semmire sem jutni vele! Kicsit már megnyugodtam,hogy leírtam ide a gondomat!

De azért még ma egy olyan cég aki pályázatokat készít, azt mondta a mérlegemre hogy sem alakilag sem tartalmilag nem megfelelő! Igaz,hogy nem vettem a nyomtatványboltban nyomtatványt, hanem a saját könyvelőprogramunk mérlegét nyomtattam ki, de hát akkor is,hogy mondhat ilyet! A vállalkozónak mondta igaz nem nekem, mondtam a vállalkozónak,hogy hívjon fel az úr, de nem szabad vele csúnyán beszélni, semmit sem mondani, hanem nyájasan,hiszen ő készíti el a pályázatot, ami szerinte már megvan nyerve!!!! Mondta a vállalkozóm! Könyvelni nem hiszem hogy tud, mert akkor nem mondott volna ilyet!

Úgy hogy ennyit az egész mindenről! Én kis hülye könyvelő, csak csinálom, csinálom, dícséret semmi-kivéve ha az APEH ellenőrzésről a jegyzőkönyv nullás - akkor is a saját magam munkáját dícséri, már nem szóban, hanem én tudom, de erről a vállalkozónak gőze sincs, hogy mennyi és milyen munka van mögötte. Tényleg nem ismerik el a mi munkánkat sajnos!

De ha szeretünk könyvelni, akkor csinálnunk kell tovább!!!

Üdv.

 

SZESZE
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:14 am


Vissza: Adatszolgáltatás

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég