Kedves fórumosok!
Alapítottunk egy egyesületet, amelyet naplófőkönyvben könyvelnénk. Mivel rendelkezünk előképzettséggel, szerintünk ennek a kis egyesületnek a könyvelését mi is meg tudnánk csinálni. Mivel én anno valamikor tanultam is, csak egy kis segítséget kérnék, a tanultak felelevenítésére:
- A könyvelés lényege:?--- bank vagy pénztár nő v. csökken, és ezzel szemben ugyanabban a sorban bevétel vagy költség? (bevételünk a tagdíjakból, és önkormányzati támogatásból származna- akkor ezt a bevételek oszlopba írnánk, valamint a bankszámla növekedésbe például? )
- kb. évi 10-15 készpénzes számlánk lenne különböző rendezvények anyagköltségeiről, akkor ezeket pedig a pénztár csökken, és a ráfordítások,költségek oszlopba kell írni?
- év végén kell valamilyen zárás, vagy csak összesíteni kell az oszlopokat?
- Mivel nyitunk köv.év. elején: csak bank és pénztár egyenlegekkel?
- mi kerül a pü.-i eredmény elszámolása oszlopba?
-kell valami "extra" nyilvántartást vezetnünk valamiről?
Köszönöm előre is a válaszokat, de már nagyon régen tanultam én a naplófőkönyvi könyvelést, csak egy "kezdő lökés" kéne, a lényeget elmagyarázni.
Köszönöm:
J