Kedves Hajni!
A VPID szám igénylő nyomtatvány kitöltési utasítása szerint hitelesített másolatok kellenek. Személyes kérdésemre már azt mondták, hogy nem kell rá hitelesítés, de lehet, hogy egy másik régióban már megkövetelik. Szerintem egy telefont megér, hogy az illetékes Regionális Ellenőrzési Központnál megkérdezd, hogy náluk mi a gyakorlat. De az biztosan elég, ha a vállalkozó saját maga igazolja a másolat hitelességét.
A szabályok szerint a felhasznált csomagolóanyagok után kell fizetni, az én vállalkozóm viszont azt mondta, hogy ő bizony nem leltározza negyedévenként a sokféle, de kis volumenű csomagolóanyagot, inkább megfizeti a vásárláskor. Igaz ez már 2003. óta így megy, és ő hasznosítást koordináló szervezethez csatlakozott, ott elfogadták ezt a számítási módszert, és mivel a csomagolóanyagok zöme után 100 %-ban átvállalta a szervezet a termékdíjat, maradtunk ennél. Így csak a vásárlásról vezetem a nyilvántartást , amelyen feltüntetem a dátumot, szállító megnevezését, számla számát, vásárolt termékek felsorolását, súlyát, ha db után kell fizetni, akkor a db számot. De lehet, hogy valaki jobb módszert tud ajánlani.
Üdv.