Adófórum

Adózási és számviteli információk

mérleg elektronikusan

Adatszolgáltatás

mérleg elektronikusan

HozzászólásSzerző: mátéedit » csüt. jan. 01, 1970 1:00 am

Sziasztok

Abban kérem segítségeteket, mivel még nem csináltam ilyet, egyik cégem elektronikusan szeretné beadni a mérlegét. Van PIN kódja, meg aláírása, de nem tudom, hol és hogyan kell feltölteni. A cégbíróság honlapján nem találtam. 

Köszönöm: Edit

mátéedit
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:15 am

mérleg elektronikusan

HozzászólásSzerző: Napraforgó » kedd máj. 27, 2008 8:27 pm

Szia!

Tudtommal csak a 2008. ÉVI mérleget lehet, azaz 2009-ben. Üdv:Napraforgó

Napraforgó
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:14 am

mérleg elektronikusan

HozzászólásSzerző: otvosmaria » szer. máj. 28, 2008 5:23 am

Szia! Ezt találtam a WWW.e-cegjegyzek.hu-nál: Elektronikus beszámoló benyújtás menete Áttekintés A beszámoló elkészítése kétféleképpen lehetséges: Amennyiben a cég képviselője nem rendelkezik fokozott biztonságú vagy minősített elektronikus aláírással, akkor a beszámolót papír alapon kell elkészíteni és aláírni. A papír alapon készült beszámolót elektronikus okirati formába történő átalakítására a cég jogi képviselője jogosult. Az elektronikus okirati formába történő átalakítás a beszámoló szkennelésével, majd a szkennelt iratok minősített elektronikus aláírással és időbélyeggel való ellátásával lehetséges (Ctv. 18. § (2)). Elegendő a teljes beszámolót (e-aktát) aláírni és időbélyegezni. Amennyiben a cég képviselője rendelkezik fokozott biztonságú vagy minősített elektronikus aláírással, akkor a beszámolót elektronikus formában (pl. PDF formátumban) kell elkészíteni. A cég képviselőjének az elektronikus dokumentokat (mérleg, eredménykimutatás, kiegészítő melléklet) vagy a teljes beszámolót (e-aktát) el kell látni elektronikus aláírásával. (Ctv. 18. § (1)) Amennyiben a beszámoló része a könyvvizsgálói jelentés, akkor azt a könyvvizsgálónak kell ellátnia fokozott biztonságú elektronikus aláírásával. Mindkét esetben csatolni kell beszámoló elektronikus aktájába a költségtérítés megfizetésének igazolását. Az elektronikusan aláírt beszámolót a Cégszolgálat email címére kell megküldeni. Az elektronikus aláírására vonatkozó követelmények Az aláíró programnak teljesíteni kell az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium által közzétett követelményeket. Egy ilyen, a követelményeknek megfelelő program az e-Szignó program. Dokumentumok csatolása Az e-aktába csatolt okiratok PDF és TIFF formátumúak lehetnek. A szövegszerkesztőben előállított dokumentumokat PDF vagy TIFF formátumban kell elmenteni. A Microsoft Office-ban készített dokumentumok TIFF formátumba történő mentéséhez a következő linken található részletes útmutató: Részletes útmutató a TIFF-be mentéshez. A .doc vagy .xls kiterjesztésű fájlok nem elfogadhatóak! A PDF vagy TIFF formátumba való konvertálás biztosítja azt, hogy a dokumentum a szövegszerkesztőben előállított megjelenést továbbra is hordozza. Szkenneléskor a dokumentumokat szintén PDF vagy TIFF formátumba kell menteni. (Általában a szkennerek ebbe a két formátumba szkennelnek.) Elektronikus okiratok közvetlenül is csatolhatók az elektronikus beszámolóhoz, ha azokat az aláírók elektronikus aláírással látták el. A szkennelésre vonatkozó műszaki követelmények A szkennelésre vonatkozó műszaki követelmények a következők: több oldalas kép-formátum (PDF) előállítása külön-külön a mérleg, az eredménykimutatás, a kiegészítő melléklet oldalainak, illetve az összes többi csatolt dokumentum oldalainak egy állományba (mint egyéb) rendezésével történik Az elektronikus akta (a beszámoló részeit képező dokumentumok egy egységes elektronikus aktába rendezve együttesen: e-akta) elnevezésének, struktúrájának, valamint a csatolt kép formátumú dokumentum elnevezésének szabályai az IRM honlapján található mindenkori követelményeknek megfelelőek legyenek. A szkennelt képeken az eredeti papír alapú okirat szövege legyen jól olvasható. A szkennelt kép felbontása 240-300 dpi közötti lehet. Fekete-fehér kép megfelelő. A szkennelt dokumentum PDF, TIFF vagy JPEG formátumú lehet. A szkennelt dokumentum lehetőleg ne tartalmazzon üres oldalakat, azaz kétoldalas szkennelésnél az üres oldalak elhagyandók. Költségtérítés megfizetése A beszámoló elektronikus benyújtása esetén a költségtérítés megfizetése elektronikus úton történik a 25/2006. (V.18.) az illeték és a közzétételi költségtérítés elektronikus úton történő megfizetéséről a cégeljárásban és más cégügyekben szóló IM rendelet szabályai szerint. Közzétételi díj: valamennyi cégforma esetében 3000 Ft. A beszámoló benyújtását megelőzően letölthető a Cégszolgálat honlapjáról a költségtérítési utalvány-minta, mely tartalmazza a befizetéshez szükséges adatokat: az egyedi ügyazonosító számot, a költségtérítési számla számát és tulajdonosának nevét, a költségtérítés összegét (3000 Ft cégformától függetlenül) Az utalvány-minták alapján, a közlemény rovatban az ügyazonosító számra történő hivatkozással banki úton elektronikusan kell megfizetni a költségtérítést, a beszámoló benyújtását megelőzően. Az utalvány-mintán szereplő ügyazonosító számra hivatkozva a cég jogi képviselőjének minősített elektronikus aláírással ellátott kérelmére egy munkanapon belül a Magyar Államkincstár elektronikus úton fokozott biztonságú aláírással ellátott igazolást küld. Az igazolást csatolni kell a beszámolóhoz az egyéb dokumentumok közé. Beszámoló elküldése A cég képviselője vagy jogi képviselője az elektronikus okiratként (fokozott biztonságú elektronikus aláírással és időbélyegzővel ellátva) elkészült beszámolót a költségtérítés befizetéséről szóló igazolás másolatával együtt (jogi képviselő esetében a meghatalmazását is mellékelve) elektronikus úton megküldi a Cégszolgálathoz a következő e-mail címre: beszamolo@im.e-cegjegyzek.hu Beküldést követően A beérkezett iratokról, mely informatikai szempontból szabályszerűen került benyújtásra, ellenőrzés után a Cégszolgálat értesíti a székhely szerinti cégbíróságot a benyújtás tényéről és elektronikus igazolást küld a beszámolót benyújtó személynek. Amennyiben a beszámoló informatikai szempontból hibás vagy hiányos, az elektronikus igazolás ezt a tényt tartalmazza. Abban az esetben, ha a beszámolót nem a cég képviselője vagy jogi képviselője küldi meg illetve ha a közzétételi költségtérítés befizetése nem, vagy nem megfelelő összegben történt meg, a Cégszolgálat az elektronikus igazolásban a benyújtó személyt tájékoztatja, hogy: a céget úgy kell tekinteni, mint amely a letétbe helyezési és a közzétételi kötelezettségének nem tett eleget. Ebben az esetben a cégbíróságot a letétbe helyezés tényéről nem értesíti. Az elektronikus úton beadott és feldolgozott beszámolókat a Cégszolgálat elektronikus irattárban őrzi. A papír alapú beszámolók megőrzése és bemutatása A jogi képviselő az eredetileg nem elektronikus formában készült okiratok megőrzéséről az ügyvédi törvényben illetve a közjegyzői törvényben szabályozott módon gondoskodik. A jogi képviselő köteles a papíralapú okiratot a cégbíróság felhívására bemutatni az elektronikus okirattal való egyezőség megállapítása érdekében, ha e tekintetben a cégbíróságnak kételye merül fel. Az országos ügyvédi levéltárban elhelyezett okiratok bemutatásáról a Magyar Ügyvédi Kamara, a közjegyzői levéltárban elhelyezett okiratok bemutatásáról pedig a közjegyzői levéltár vezetője gondoskodik. Költségtérítés visszaigénylése Kérelemre a Cégszolgálat igazolást állít ki arról, hogy a befizetett költségtérítés nem került felhasználásra, ezért az visszaigényelhető. Visszautalásáról az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium Költségvetési és Gazdasági Főosztálya gondoskodik. Érdeklődni a következő telefonszámon lehet: 354-3019
otvosmaria
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:13 am


Vissza: Adatszolgáltatás

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég