Szia!
Nem ismétlik, de itt meg tudod nézni!
http://www.rtlklub.hu/most/7949_heti_hetes_10-02-14
az mo.hu-n pedig itt találod:
http://www.magyarorszag.hu/kapcsolat/forum/gazdasag/vallalkozas/tema.html?topicid=1370
Szia!
A legnagyobb probléma az, hogy ezek miatt a sok felesleges hülyeség miatt még mi érezzük magunkat hülyének! Mert ha valamit nem értünk - és újabban már zsinórban csak ilyenek fordulnak elő - akkor persze hogy első körben magunkat hibáztatjuk, pedig hát a tisztelt Hatóságok szégyellhetnének magukat ezért!!!
Üdv. Kata
Ők már tudják, hogy mennyi az annyi?
Az APEH 2010-es ellenőrzési irányelve megemlíti: fokozott figyelemmel kell
kísérni azokat a vállalkozásokat, vállalkozókat, akik járulékfizetési kötelezettségüket a tevékenységre jellemző keresetnél alacsonyabb összeg után teljesítik.
Sziasztok!
Megfogalmaztam egy rövid levelet. Ígyekeztem nem terjendősre fogni, de próbáltam beletömöríteni a sérelmeinket. Ha van valakinek javítási, beleírási ötelte szóljon, de szerintem nem kellene hosszúra fogni. Jelezzen itt nekem, aki vállalja, hogy odaírjuk a nevét, titulusát. Aztán ha összeállt, én elküldöm emailben a pénzügyminisztériumnak. Az is egy hely, ahol hangoztatni kell a véleményünket.
Kata
A levél:
Tisztelt Pénzügyminisztérium!
Számos Könyvelő kollégámmal egyeztetett vélemény és immáron jó pár havi kilátástalan munkatempó után írom (írjuk) meg véleményünket.
Nem akarok több oldalas felsorolásokba bocsátkozni, mert felsorolni úgysem tudnánk mindent, próbálom a legtömörebben, maximum egy-két példán keresztül megvilágítani a munkánk egyre jobban és jobban történő ellehetetlenítését. De szinte minden egyes változtatást példa értékűként lehetne felsorolni.
1) Olyan törvények hozása, melyeket képtelenek vagyunk ésszerűen megmagyarázni az ügyfeleinknek, hisz még mi magunk sem értjük. Itt példa az elvárt, tevékenységre jellemző kereset. Az ilyen jellegű dolgokat nemhogy kivitelezni lehetetlen, de nekünk azon kell törni a fejünket, hogy hogyan, mi módon értessük meg a vállalkozókkal, miről is van szó tulajdonképpen. Kutakodhatunk, keresgélhetünk törvények, állásfoglalások, magyarázatok után nap mint nap, mégsem jutunk előbbre. Egész álló napunk a törvények bogarászásával, értelmezésével, kollégák zaklatásával, állásfoglalás kérdések gyártásával megy el, és mégsem leszünk okosabbak. Emellett az ügyfelek folyamatosan kérdeznek és nem értenek, hogyan is érthetnének, ha mi szakemberek sem értünk?
És akkor hol van még az effektív munka, amivel valóban haladnunk kellene? A szakma, a könyvelés, az adótörvények, a számvitel, a jog ide kapcsolódó részeinek és egyéb vonatkozó törvényeknek a pontos betartása?
2) A bevallások, adminisztratív munkák nemhogy egyszerűsödnek, nőnek a terhek! Az ügyfelek csak azt látják, hogy mi egyre kevesebb aláírni valót teszünk eléjük, holott azt nem látják, hogy mennyi mindent kell elektronikus úton beküldenünk. Egy féle dologról akár háromszoros bevallást, adatszolgáltatás. Itt van most pl. ez az új nyomtatvány a 10JK. Miért nem elég leadni az önellenőrzést a 08-as bevallással, miért kell még állandóan ilyen egyéb dolgokra is figyelnünk? Csak azért, hogy minél több mulasztási és tévedési lehetőségünk legyen? És ebből kifolyólag minél több szankciót alkalmazhassanak velünk szemben? Mert mi így érezzük, azért vannak ezek a növekvő terhek.
Próbáltam minél tömörebben, és minél egyszerűbb, hétköznapi érvekkel megfogalmazni a levelem. Valakinek tényleg foglalkoznia kellene már a problémával, mert mi könyvelők már messzemenően túlterheltek vagyunk, napi 12 óra munka az a minimum, hétvégéink nincsenek, szabadság? Arról nem is álmodozunk. És akkor így, fáradtan, állandó stresszben élve végezzük el jól a munkánkat.
Köszönöm (köszönjük) szíves meghallgatásukat.
Tisztelettel:
Kovalcsik Katalin könyvelő
És a teljesség nélkül még:
…..
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 51 vendég