Adófórum

Adózási és számviteli információk

Iroda kialakítás

Adatszolgáltatás

Iroda kialakítás

HozzászólásSzerző: fjozsefne » csüt. jan. 01, 1970 1:00 am

Sziasztok!

Olyanba szeretném a segítségeteket kérni, a Kft székhelyén irodát alakítottunk ki, ez beruházásnak vagy karbantartásnak minősül? Festési, kőműves munkák voltak anyaggal együtt, ajtó-ablakok cseréje, új tető készítés. Ez kb 3 millió ft. Illetve levonhatom-e az áfát, gondolok itt arra, hogy ez lakóingatlannak számít? Külön álló helységről van szó, de az ügyvezető háza mellett van közvetlenül. Mit foghatnánk rá karbantartásra? Mert mi költséget szeretnénk elszámolni, van valakinek valamilyen jó ötlete?

fjozsefne
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:16 am

Iroda kialakítás

HozzászólásSzerző: fjozsefne » szer. okt. 13, 2010 5:41 am

Nagyon várom a válaszotokat, sűrgős lenne.

fjozsefne
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:16 am

Iroda kialakítás

HozzászólásSzerző: validitas » szer. okt. 13, 2010 10:00 am

Szia!

Szerintem ez beruházás, nem fér bele a karbantartás v. állagmegóvás fogalmába. Ezért költségként elszámolni is csak az écs-t tudod. Gondolom a Kft. béreli az ügyvezetőtől ezt a különálló épületet, ezért ez bérelt ingatlanon végzett beruházás. Célszerű szerződésben rögzíteni (ha még nem lenne), hogy mi lesz a sorsa, ha megszűnik a bérlet.

Esetleg bérleti díjat fizethet a Kft a tulajdonosnak, az költség lenne. Persze az meg a tulajnál SZJA-köteles, úgyhogy szerintem ezzel nem járna jól, mert az SZJA magasabb, mint a tao. 

A festés elszámolható lenne ktgként, ha időben távol lenne ettől a kialakítástól. De ha túl közel van, akkor kilóg a lóláb.

Üdv: Böbe

validitas
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:14 am


Vissza: Adatszolgáltatás

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 51 vendég

cron