Nagyon sokszor tapasztalom azt, hogy a számlához csatolt szállítólevélen ott szerepel az átvétel időpontja, az átvevő aláírása, az átvevő cég bélyegzője. Ennek ellenére a számlán tök más teljesítési időpont van feltüntetve (többnyire a következő hónap valamely napja). Ha visszaküldetem az ilyen számlát, hogy a teljesítési időpont nem helyes, felháborodott telefonhívásokat szoktam kapni, hogy: "Ezt még senki sem kifogásolta, pedig mindig így csináljuk!"
Mit szóltok hozzá?
Mi is megkaptuk már egy párszor, hogy ne mi akarjunk megtanítani másokat a helyes számlázásra.
Nekem hasonló tapasztalataim vannak az oktatások, tanfolyamok, konferenciák számlázásával, ahol addig nem vehetünk részt a tanfolyamon, amíg a számlát ki nem fizetjük. Ezt a számlát viszont úgy állítják ki, hogy teljesítés még nem történt. Ha előlegbekérőt és előlegszámlát kérünk, az többnyire még több bonyodalmat okoz. Volt olyan cég is, aki inkább elfogadta, ha csak utólag fizetünk?
Érdekelne, hogy más mit csinál ezekkel a számlákkal, mert a szervező cégek többsége arra hivatkozik, hogy nála ilyenért még senki nem reklamált.
Az ÁFA fizetési kötelezettség a teljesítés dőpontjában keletkezik. Van olyan vállalkozás amelyik szolgáltatást végez, és több hétig vagy hónapig is eltart mire elkészül, és csak akkor állíthatja ki a számlát. Pl. egy kőműves. Így a teljesítés dátumát a számlán, ami átutalásos, nem írhat pontos dátumot, legfeljebb, annyit hogy a telj. dátuma: III- IV. hó. Az ÁFA törvényre ráférne egy kis módosítás.
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég