Adófórum

Adózási és számviteli információk

Munkaviszony felszámolás alatt álló cégnél

Tb, munkaügy, bérterhek

Munkaviszony felszámolás alatt álló cégnél

HozzászólásSzerző: adam0816 » csüt. jan. 01, 1970 1:00 am

Munkaviszonyom kezdete 2002 január eleje. Táppénzen, majd fizetés nélküli szabadságon 2006 aug-.-tól vagyok. A cég 2009 júniustól felszámolás alá került.

2011. augusztus közepétől(a második gyermekem 2. életévétől) kértem az állományba való visszahelyezésemet. A még dolgozó munkaügyis kolléga úgy tájékoztatott, hogy a szabadságaimat kell először töltenem. Ennek lejárta nov. 3 volt. Ezt követően állásidőt fizetnek míg a felszámolás tart, majd a felmondási időt és végkielégítést. A kolléga szerint fel nem mondhatnak még jövő augusztusig, valamint el van különítve az az összeg bőven, amiből az ő és a mi béreinket kifizetik. Tehát nem lesz gond.

Időközben már a novemberi bérkifizetés sem történt meg, dec. hónapban már nem utaltak, mert állítólag az Apeh nem engedélyezi a bér jellegű kifizetéseket. A felszámoló cég így tájékoztatott. Majd talán január vége felé kapok a bérgarancia alapból, azt is csak néhány hónapig, amíg tart az összeg.

A felszámolás még a jövő év (2012) közepéig-végéig biztosan eltart a felszámolók szerint.

Kérdéseim:

Augusztus óta még csak a volt kolléga levelét kaptam meg, melyben a szabadságaimról és az állásidőről tájékoztat. A felszámolást végző cégtől nem kellett volna kiértesíteni a változásokról?

Előzőekben rosszul tájékoztatott a kolléga, vagy most vezetnek tévútra? Mit lehet ilyenkor tenni?


A felszámolás végeztével számíthatok még a maradék pénzemre?


Mikortól vehetem igénybe a munkanélküli "segélyt", esetleg már jelentkeznem kellett volna a Munkaügyi központban??


 

adam0816
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:26 am

Vissza: Tb, munkaügy, bérterhek

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 19 vendég