Adófórum

Adózási és számviteli információk

Újabb könnyítések!!???

Tb, munkaügy, bérterhek

Újabb könnyítések!!???

HozzászólásSzerző: 3HInfo » csüt. jan. 01, 1970 1:00 am

Sziasztok!

Ma reggel olvastam a neten ezt a hírt és rögtön rosszul lettem. Tudtok Ti erről valamit? Lehet hogy csak nekem kerülte el a figyelmemet?? Gondolom egy újabb lehetőség arra, hogy a könyvelőket még jobban meg"szeretgesse" az APEH??!!

Február 1-jétől ugyanis módosul az adózás rendjéről szóló törvény 46.§ (1) bekezdése. Eszerint „A kifizető és a munkáltató olyan bizonylatot köteles kiállítani és a kifizetéskor átadni, amelyből kitűnik a magánszemély bevételének teljes összege és jogcíme, az adóelőleg, adó, járulék, (…) A munkáltató és a rendszeres kifizetést teljesítő kifizető a bizonylaton feltünteti az előző időszakban teljesített kifizetést terhelő, és általa megfizetett adó- és járulékkötelezettségek jogcímenkénti összegét.”

Üdv

Tica

3HInfo
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:17 am

Újabb könnyítések!!???

HozzászólásSzerző: zspotorke » hétf. jan. 26, 2009 5:56 am

Szia Tica!

Igen tudunk. Már itt a fórumon "beszélgettünk" már erről. Szép feladat. A bemutató órákra nálam annak/azoknak kellene felkészülni és a gyakorlati alkalmazását is elvégezni, több hónapon keresztül -aki/akik kitalálták. Olyan cégekre ahol nem fizet a partner (pl.: az építőiparban ők a sokadik alvállalkozók ) ezért csak részben tudják a terheket teljesíteni. Itt számoltatnám az arányokat havonta, legalább 500 dolgozóra lebontva.

Persze lehet, hogy én szűk látókörű vagyok - és ezért nem látom/értem a törvényi előírás mögötti gazdasági fellendülést és országos érdeket.

Üdv: P.Zsuzsa

zspotorke
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:13 am

Újabb könnyítések!!???

HozzászólásSzerző: 3HInfo » hétf. jan. 26, 2009 6:10 am

Szia Zsuzsa!

Ezért is raktam el ezt a kérdést. Szerintem sincs semmi értelme, csupán a mi munkánkat teszik lassan lehetetlenné. Ti még tudtok könyvelni? Jut erre még időnk?! Teljesen felmorzsolnak bennünket ezek az "értelmes" szabályok.

üdv

Tica

3HInfo
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:17 am

Újabb könnyítések!!???

HozzászólásSzerző: valterjozsefne » hétf. jan. 26, 2009 6:36 am

Sziasztok! A bosszantó még, hogy mást sem lehet hallani, egyszerűsödnek a feladatai a vállalkozóknak, ráadásul el is hiszik sokan. Mária
valterjozsefne
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:13 am

Újabb könnyítések!!???

HozzászólásSzerző: LARA » hétf. jan. 26, 2009 8:39 am

Sziasztók!

Tudna valaki  kicsit bővebben leírni erről. Én még nem halottám róla. Milyen bízonylatról van szó? A  bérjegyzik nem alkalmás erre? Hol van erről leírás? Valahogy elkerülte a figyelmemet ez a téma.

Köszönöm segitségeteket.

Üdv.LARA

LARA
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:14 am

Újabb könnyítések!!???

HozzászólásSzerző: mazsi5 » hétf. jan. 26, 2009 9:20 am

mazsi5
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:20 am

Újabb könnyítések!!???

HozzászólásSzerző: olahneedit » hétf. jan. 26, 2009 1:20 pm

Ez az "apró" adminisztráció-könnyítő intézkedés az én idegeimet már több hete emészti. Azon a bérjegyzéken, amit most adunk ki, már eleve rajta van, hogy a munkáltató milyen adókat fizet az emberke után az adott havi bérére a tőle levont adókon-járulékokon kívül, méghozzá célonként. NYBA, EBA, EHO,SZKHJ, MAJ, TPHJ. Eddig ok. "Csak gondolom", hogy ha valamely társaság nem fizetett az előző időszak után adókat, pl. januári után februárban, azt majd a márciusi bérfizetés alkalmával elvileg közölnie kellene az alkalmazottal, valami olyasvalami kifejezéssel, hogy: "Az előző időszakban az xy társaság likvid gondok miatt járulékfizetési kötelezettségét nem teljesítette"...  Mert ugyebár ilyen esetben "az előző időszakban teljesített kifizetés" után a munkáltató egyáltalán nem fizetett semmit. És itt beindul az ördögi kör, mert a továbbiakban minden egyes bérkifizetési jegyzéken ennek a feliratnak kellene elvileg lennie, mert kizárt dolog, hogy egy vállalkozás egyik hónapról a másikra utolérje magát. Értitek, hogy miről beszélek? Mert a törvény nem úgy fogalmaz, hogy azt kell ráírni, hogy az emberke után az előző időszakban mennyit fizettünk be az apehnak, hanem azt, hogy az előző időszaki kifizetés után mennyit fizettünk be.

Na erre varrjatok gombot!

Ha jó volt az okfejtésem, akkor a gondok ott fognak kezdődni, ahol az előző időszaki kifizetés után csak részben történt adófizetés. És ott tényleg kezdődik az arányosítás, ahogy azt P.Zsuzsa is irta. Feltéve, ha azt feltételezzük, hogy az infót "emberkére" lebontva kell továbbadni. Mi van akkor, ha egyszerűen közlöm, hogy egy az egyben mennyit fizettünk utánuk? Pl. Nyba 4580000Ft . Mondjuk ahhoz meg mi köze az alkalmazottnak.

Na de komolyan, látott már valaki vadi új bérprogramokat? Ott hogyan tálalják a dolgot?

Üdv: Edit

 

olahneedit
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:17 am

Újabb könnyítések!!???

HozzászólásSzerző: zspotorke » hétf. jan. 26, 2009 1:56 pm

Sziasztok!

Azon az előadáson amelyen én voltam (Dr. Futó Gábor) az hangzott el, hogy a bérjegyzéken közölt adatokhoz viszonyítottan (egyéni és cég járulékok az adott magánszemélyre ) hogy "néz ki" a pénzügyi teljesítés. Nekem még jóformán elképzelésem sincs a gyakorlati lebonyolításról pedig mindjárt itt lesz. Hogy a bérprogram ezt hogy fogják majd megoldani azt se látom és ilyenkor elmegy a kedvem attól a szakmától, amit egyébként szeretek.

De valóban azon is el lehet gondolkodni, hogy mi köze van ill. van -e köze a dolgozóknak a cég pénzügyi helyzetéhez? Egy dolgot találhatnék benne: ha látja a dolgozó, hogy hogy áll a cég, akkor felmondhat és válogathat a munkaerőpiacon fellelhető "álláshalmazban" ill. nem éri majd meglepetésként az sem amikor közlik vele, hogy nem fizetett a cég utána semmit.

Sajnos én úgy látom, hogy ezzel az "alig" munkával megint azokat szivatták meg, akik többé-kevésbé igyekeztek rendben tartani a dolgaikat. Aki meg eddig se ezt tette azt hidegen hagyja ez az előírás.

Üdv: P.Zsuzsa

 

 

zspotorke
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:13 am

Újabb könnyítések!!???

HozzászólásSzerző: nelkei@axelero.hu » kedd jan. 27, 2009 12:37 pm

Sziasztok!

Azt gondolom, hogy ezzel a bővített bérlappal igazolja a munkáltató a dolgozója felé, hogy az valóban be van jelentve, és így biztosított.

Vannak olyan cégek, ahol a dolgozók úgy tudják, hogy élő munkaszerződéssel, biztosítottként dolgoznak, és hónapok mulva kiderül, hogy sehol semmi.

De hazugságot ezeken az új bérlapokon is lehet feltüntetni, honnan tudja a munkavállaló, hogy mind igaz, ami rajta van.

 

De a 46.§ az összesített igazolásrol is szól. Nem elég a 08M30-as igazolás a bevétel, adóelőleg, adó stb.-ről és a korábbi járulékigazolás, hanem ki kell bővíteni a járulékigazolást az abban a paragrafusban leírtakkal.

Tényleg egyre könnyebb a munkánk! Már nem csak Nyenyi van, hanem havi bevallás is. Már nem csak egy jövedelemigazolás kell, hogy a munkáltató közölje a dolgozóval, hogy mennyi volt az előző évi bevétele, adója stb., hanem kétféle igazolás kell...

Vagy nem jól értelmezzük a rendelkezéseket?

nelkei@axelero.hu
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:12 am

Újabb könnyítések!!???

HozzászólásSzerző: nagy.andrea2 » kedd jan. 27, 2009 1:02 pm

Sziasztok!

Én sem látom semmi értelmét ennek az újabb agyrémségnek.

Egyrészt azért, mert a munkáltatónak kötelessége a munkábaállástól számított 3 napon belül kiadnia az igazolást arról, hogy bejelentette a jogviszonyt (ha elmulasztja, annak munkaügyi bírság lehet a vége). Aztán ott van az OEP információs vonala, ahol bárki érdeklődhet arról, be van-e jelentve. De akár személyesen is bemehet a munkavállaló bármelyik kirendeltségre.

Ha pedig mindez nem elég, akkor szerintem sokkal több értelme lenne - hogy a hitelességről már ne is beszéljünk - annak, ha pl. a foglalkoztató bejelentését követő x napon belül az APEH közvetlenül a magánszemélyt értesítené.

 

Másrészt, ha a munkavállaló megkapja az igazolást arról, hogy tőle levonták a járulékot, akkor onnantól semmi köze nincs ahhoz, hogy a kifizető mikor fizeti be az APEH-nak.

Még talán az is megkockáztatható, hogy üzleti titkot kénytelen elárulni a cég, hiszen nem a dolgozóra tartozik a munkaadója pénzügyi helyzete.

 

nagy.andrea2
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:21 am

Következő

Vissza: Tb, munkaügy, bérterhek

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég