Sziasztok!
A következő esetre várnék javaslatokat, tanácsokat:
Egy cég szétválás helyett azt a megoldást választotta, hogy az egyik tag alapít egy új céget, a másik tag pedig marad a "régi" cégben. Igen ám, csak persze ezer rendezetlen dolguk volt, amit ők -ügyvéd javaslatára- egy megállapodásban rendeztek.
Ennek a megállapodásnak a számviteli elszámolásával azonban meggyűlik a bajom. A következőket tartalmazza:
1. A kiváló tag 2 db gépjárművet visz magával kb. 5 millió forint értékben.
2. A kiváló tag felel több mint 1 millió forint szállítói tartozásért, melyek még tavalyiak.
3. A bennmaradt tag lemond 800e ft értékű követelésről a másik javára.
Ezen tételekről semmilyen bizonylat nincs, csak egy ügyvéd által kreált megállapodás. Az egyik ügyvéd ismerősöm szerint első éves joghallgatók írnak ilyet.
Így került hozzám a cég...és igazából tanácstalan vagyok, hogyan járok el helyesen a tárgyi eszközök, követelések, kötelezettségek kivezetésénél.
Ha valakinek volt már hasonló esete, vagy van javaslata hogyan oldjam meg várom válaszát!
Előre is köszi!!!