Adófórum

Adózási és számviteli információk

Magáncélú telefonhasználat

TAO

magáncélú telefonhasználat

HozzászólásSzerző: fgy_ado » pén. szept. 15, 2006 1:16 pm

Halló Barti ! 

Ezzel csak egy bibit tudok elképzelni: mi az átalány alapja ? Ha csak annyi, hogy az adófizetés elkerülhető legyen, akkor nem tudom, hogy beveszik-e az illetékes ellenőrök?

Ha számtani alapja van, akkor remek, csak ki készíti el az alapbizonylatot ?

Az nem egyszerű eléggé, hogy havonta 10-12 számot aláhúzgálok piros színű golyóstollal, kiszámlázom az alapdíjat, meg ezeknek az összegét (valószínüsítem az 5-10 %-ot) ? Minden terhet nem vállalhatunk át, akármennyire is jó könyvelő iroda vagyunk ! :-)

Szerintem alapbizonylat a részletes számla és a nyilvántartás az aláhuziga. Persze, kicsit számolni kell.

 

Üdv.:

 

fgy_ado 

 

fgy_ado
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:12 am

magáncélú telefonhasználat

HozzászólásSzerző: elem@vnet.hu » pén. szept. 15, 2006 2:12 pm

Kedves István!

Önnek tökéletessen igaza van. Ötletek vannak, én csak azt akartam érzékeltetni, hogy mi volt a törvényalkotó célja, és úgy is kitalálják, hogy ne tudjuk megkerülni a szándékot.

Valamint a munkavállalónál abba fognak belekötni, hogy a telefon használat alkalmazottnak járó juttatás, melyet a munkaszerződés kötelező melléklete a tájékoztató kell hogy tartalmazza.

Azt kell látni, hogy ha kiszámlázom a 30%-ot és visszavonom a 100%-áfá-t akkor a 70%-áfát vonom igazán vissza. Eddig 50% volt visszavonható, amit az UNIO megkritizált. Igy, hogy az elköltségelhetőségből kivettek 20%-ot, megfelelnek az UNIO-nak, de mi semmivel sem kaptunk többet. Ez az "Okos Kata" esete, ha még rémlik a mese.

elem@vnet.hu
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:10 am

magáncélú telefonhasználat

HozzászólásSzerző: gyergyoiistvan » pén. szept. 15, 2006 5:28 pm

Kedves Fórumozók!

Higgyétek el én szintén végig gondoltam az általatok felvetett problémákat. Az átalány alapja a szerződés lesz. Amolyan befizetek egy összeget és aztán annyit beszélek amennyit akarok. Nem tudjuk mérni és nem is akarjuk. Ha úgy gondoljuk, hogy nem éri meg, akkor majd felbontjuk a szerződést. Ha akarják innen bizonyítsák be ők, hogy túl sok a magánhasználat. Ha így is megbüntetnek, mert nincs nyilvántartás, akkor égjenek örökké a sötét pokolban. Nem tökéletes, de nincs jobb. Nem hiszem, hogy ez probléma lenne.

Az első ötletem nekem is az volt, hogy kéretek az ügyfelekkel egy részletes számlát és bejelöltetem velük mondjuk a család telefonszámait vagy csak úgy néhányat választás alapján. Ahogy fgy is javasolta csak én zöld kihúzót javasoltam :). Azért gondoltam én is először erre a verzióra, mert tudok produkálni egy nyilvántartást továbbszámlázom a rajta szereplő magáncélú használatot, ami a számla teljesítését is igazolja és nem valószínű, hogy egyenként végignézzék a telefonszámokat. Nem is tudják ellenőrizni, hiszen ki tudja hogy melyik szám melyik cégé. Ráadásul az evásoknak sokszor privát lakossági számuk van, hiszen úgy sem mennek a ktg.-ekkel semmire.

Viszont én is azzal találkoztam, hogy az ügyfelek nem érnek rá, nem akarnak, nincs idejük foglalkozni vele, inkább ne is számoljuk el a telefonszámlát, túl sokba kerül a számlarészletező és aztán jött, hogy biztos nincs más megoldás? Szóval én ezt találtam ki, amit már olvastatok. Bevallom én is egyeztettem mással és közösen formálódott ki ez a verzió. Van ahol pl. a vezetékes telefont, amihez esetleg többen is hozzáférnek megoldjuk természetbeni utáni adóval a mobilokat pedig számlázzuk. Ezzel még nehezebb valamit kezdeni.

Az ügyféltől és a telefonszámla nagyságától függ, hogy melyik verziót választjuk valamint a számlarészletező ktg.-eitől.

Az ÁFA levonásához bőven elég a továbbszámlázás a tv. szerint. Nem értem, hogy mire gondolnak azok akik az üzleti célra hivatkoznak. Az ÁFA tv. nem tesz különbséget. A PANNON-nak talán nincs olyan ügyfele, aki munkavállaló egyben? Itt csak annyi a különbség, hogy nincs külön telefonszáma mindenkinek, hanem a cégét használják magáncélra.

Azt hiszem Sünci kérdezte, hogy hogyan jön ki az 5%. Most kerekítés nélkül kiszámoltam és egészen pontosan a bruttó 6%-a jön ki. A képlet [(1*0,7*(1-0,1667)+1*0,3)-(1*0,7*(1-0,1667))]*0,2

Telefonszámla ktg.-e kettébontva levonható és le nem vonható ÁFA részre továbbszámlázás nélkül+telefonszámla ktg.-e továbbszámlázással. A levonható ÁFA ugyanannyi, mert a továbbszámlázott ÁFA összege egyezik a levonható többlet ÁFÁ-val. A ktg. 20%-ban módosítja az adózott nyereséget, hiszen a TAO+különadó összesen 16+4. Ez a 0,2-es módosító. Az IPA-val nem kell számolni, mert a telefonktg. nem csökkenti a bevételt pedig kompenzálja a közvetített szolgáltatás ktg.-e. A házipénztáradóval vagy osztalékadóval nem számoltam, de ez nem mindenkinél jelent módosító tételt.

Üdv.: Gyergyói István

gyergyoiistvan
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:12 am

magáncélú telefonhasználat

HozzászólásSzerző: gyergyoiistvan » pén. szept. 15, 2006 5:31 pm

Az ÁFA tv. szerint az ellenérték fejében nyújtott szolgáltatást ki kell számlázni. Kivétel a kártérítés jellegű befizetés. De ezt nyilván rendszeresen nem kellene használni. A munkavállaló rendszeresen kárt okozna a munkáltatónak. Ezekről jegyzőkönyvet kellene felvenni stb.
gyergyoiistvan
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:12 am

magáncélú telefonhasználat

HozzászólásSzerző: sünci » szomb. szept. 16, 2006 1:02 pm

Kedves István!

Köszönöm a levezetést, így már megnyugtatóbb az eredmény. Tudom kicsinyesnek tűnik, de mivel a 20%, ill. 30% továbbszámlázása esetén a növekvő adóterhek (tása, különadó esetében) ezen értékek 20%-a, azaz 4%, ill. 6% lett nekem, nem pedig 5%, és van olyan ügyfelem, akinél és akinek számít az 1%-os eltérés is. Gondoltam inkább rákérdezek, semmint elveszítsem az ügyfél bizalmát :-)

A másik problémát az áfa levonás jelenti, amiről (mint már valahol említettem) eltérő állásfoglalásokat bocsátottak ki a hivatalos szervek, és bár én szívesen értelmezném a törvényt úgy, hogy az minél kedvezőbb legyen, mégis azt hiszem, hogy nem árt a hivatalosan elfogadott álláspontot szem előtt tartani.

Egyébként az ÁFA tv. említi, hogy a nem teljes egészében az adóalanyiságot eredményező tevékenységhez igénybe vett szolgáltatás áfa-ját nem lehet teljes egészében levonni. Szerintem ez az a rész, amit mindenki igyekszik eltérően értelmezni.

sünci
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:12 am

magáncélú telefonhasználat

HozzászólásSzerző: sünci » szomb. szept. 16, 2006 1:07 pm

Közben felmerült bennem egy újabb probléma. Mi a helyzet abban az esetben, amikor a tételes elszámolást választják és sms ill. mms forgalom is volt? Ezekről is nyilvántartást kell vezetni, hogy mikor kinek és milyen témában lettek elküldve?!

sünci
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:12 am

magáncélú telefonhasználat

HozzászólásSzerző: gyergyoiistvan » vas. szept. 17, 2006 10:15 pm

Igen! Mindenről kellene nyilvántartás!
gyergyoiistvan
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:12 am

magáncélú telefonhasználat

HozzászólásSzerző: Bartiiroda » hétf. szept. 18, 2006 5:36 am

Sziatok!

István az a 6% amit levezettél tökéletesen igaz, de végülis hogy is mondjam csak... könyvelési szempontbol igaz, mivel ugye ebből csak akkor lesz tényleges 6% ha nem lesz mellé ktg számla.. érted mire gondolok...:-)  szoval az a 6% lehet, hogy 0% lesz... ok az nem mert van elvárt jövedelem de akkor meg ugye a bev-elábéx0,02 az alap és ennek a 10 vagy 16 % a ami még kevesebb mint a 6% de persze számolni elvileg azzal kell...

Bartiiroda
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:11 am

Magáncélú telefonhasználat

HozzászólásSzerző: fgy_ado » hétf. szept. 18, 2006 6:39 am

Szervusztok !

Úgy gondolom, hogy az eredeti kérdéstől alaposan eltértünk. Aki ránéz erre a halmazra az megszédül, felvágja az ereit, és soha nem akar ügyfél sem lenni, nemhogy könyveléssel foglalkozni... :-) :-)

Szerintem a korrekt válasz az, hogy amennyiben nincs tételes nyilvántartás, úgy a számlaérték 20 %-a a természetbeni juttatás adóalapja (az adójának mértéke meg 54 % SZJA).

A dolog attól lett bonyolódott, hogy az SZJA-törvény és az ÁFA törvény kicsit másképpen kezeli a kérdést, és el kellene dönteni (a feltett kérdésen túl), hogy mire optimalizáljunk, mit mondjunk az ügyfeleinknek, hogy ne járjanak túl rosszul, és védhető is legyen:

a.) ÁFA törvény

- alaphelyzetben az áfa 30%-a le nem vonható adó

- mégis levonható, ha vagy a nettó összeg 30 %-át továbbszámlázzuk, vagy a 8. § (4) bekezdése szerint számlázzuk tovább ("Ha az adóalany a szolgáltatásnyújtást a saját nevében, de más javára rendeli meg, úgy kell tekinteni, mint aki (amely) ugyanannak a szolgáltatásnak az igénybevevője és a nyújtója is .")

b.) SZJA törvény

- természetbeni juttatásnak számít vagy a számlaérték 20 %-a

- vagy a forgalomarányos tételek elkülönített, nyilvántartás szerinti része plusz a nem forgalomarányos tételek magáncélú és nem magáncélú aránya az előző nyilvántartásból számított hányadossal számítva

Vagyis: elő kell szedni egy átlagos telefonszámlát (kerekíteni ezrekre) és így számolni.  

Szerintem így István alap-okfejtését Barti fejelte meg helyesen. Lelkünk és energiánk rajta !

 

Üdvözlettel:

 

fgy_ado

 

U.i.: És talán így le is zárható ez a kérdés. Vagy ? :-) 

fgy_ado
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:12 am

ElőzőKövetkező

Vissza: TAO

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 10 vendég

cron