Adófórum

Adózási és számviteli információk

Egy érdekes törvényjavaslat

TAO

Egy érdekes törvényjavaslat

HozzászólásSzerző: szedlacsek » csüt. jún. 17, 2010 1:18 pm

Nekem úgy tűnik, hogy a "túloldalon" a programozók diktálnak és nem a szakmai oldal. Nézd meg pl. a visszaigazolásokat.. 3 féle formában is megkapod, tele mindenféle kóddal, de az adózó nevét azt vagy látod rajta vagy sem.

 

Miért nem lehet pl. a befogadásról szóló értesítés címében feltüntetni, hogy hibás vagy sem? Rengeteg időm megy el azzal, amíg átnézegetem egyenként. Utána meg keresem, hogy melyik ügyfélé is az érintett adószám...

Ezek azt hiszik, hogy nincsenek is könyvelő irodák, minden ügyvezető kap egy emailt és ő el is intéz mindent...

szedlacsek
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:13 am

Egy érdekes törvényjavaslat

HozzászólásSzerző: demene » kedd jún. 22, 2010 10:07 am

Én az "Egysz." től vagyok kiadva.

Ha beküldöm Apehnak, és mondjuk ua. a dolgozót törölni, vagy "V" kell, nem lehet átmásolni, mivel ha egy napon több beküldés volt, mindnek ugyanaz a hivatkozási száma.

Mindig nyissam meg, nézzem meg, jegyezzem meg a napot,órát,percet, aztán újra nyissam, másoljam át és stb...

és persze munkaidő vége előtt jönnek, hogy holnap ez-és ez jön,... aztán tiszta ideg vagyok, és persze tévesztek, mejad törlök, stb. és nincs vége 

 

demene
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:09 am

Egy érdekes törvényjavaslat

HozzászólásSzerző: szedlacsek » kedd szept. 21, 2010 2:57 pm

Három hónap alatt csődbe mehetnek a praxisok…

 

 

Bizonyára mára már mindenki által ismert tény, hogy az Alkotmánybíróság zöld utat adott az ún. tevékenységre jellemző kereset alkalmazásának az adó- és járulékfizetés területén. Mit is jelent ez konkrétan egy háziorvosi praxist működtető vállalkozás számára?

 

Röviden: pár hónap alatti csődöt.

 

A jogalkotó a vállalkozások területén arra kívánta kényszeríteni az egyéni és társas vállalkozásokat, hogy az adó- ás járulékfizetés alapja a „tevékenységük szokásos piaci értéke legyen.” A vállalkozói érdekvédelmi és a szakmai szervezetek tiltakozása, alkotmánybírósági beadványai ellenére az elképezésből törvény lett, az AB által is megerősítetten.

 

Ennek következtében az adó- és számviteli szakmai úgy áll a kialakult helyzet előtt, mint amikor a kezdő rezidens az ebola tüneteivel találkozik a páciensénél. Tudja mi az, tudja, hogy valamit tenni is kellene, de hogy a sikeres gyógyítás érdekében mit és hogyan tegyen, arról halvány sejtelme sincsen. Pechjére a professzorának sem.

 

A személyes közreműködői, egyéni vállalkozói tevékenység esetében az az ellenérték az SZJA és tb-járulék alap, amely a tevékenység folytatásának adott térségében, adott körülményei között, hasonló munkakörben az adott színvonalú, terjedelmű tevékenységet folytató munkavállalót megilleti vagy megilletné.

 

Magyarra lefordítva, a vállalkozói jogviszonyban tevékenykedő orvos esetében - állami akarat szerint is - a havi bruttó jövedelemnek el kellene érni a 300 000 Ft körüli összeget. Ugyanis egy 55-60 éves, kb. 30 év gyakorlattal rendelkező szakorvos a közalkalmazotti bértábla szerinti -a hasonló munkakört ez alapján lehet meghatározni - munkajövedelme ( vezetői és egyéb pótlékokkal, ügyeleti díjakkal) ekkora nagyságrendet képvisel. (A háziorvosi kar átlagéletkora 58 év, 30 év gyakorlattal, ezért alkalmazom ezt az összehasonlítást.)

 

Ezt a jelenlegi praxisfinanszírozás azonban nem teszi lehetővé. A FAKOOSZ 2009. évre vonatkozó, háziorvosok körében végzett adatgyűjtése szerint egy átlagos háziorvosi praxis (üzemorvosi tevékenység nélkül!) 2009 évben:

 

- 800 eFt adózás előtti eredményt realizált

- 4,5 millió Ft adóssággal rendelkezett

- az év folyamán 12 millió Ft bevételt ért el

- az orvos bruttó 150 ezer forint „munkabért” realizált havonta

- havi 20 000 Ft bankkamatot és társasági adót fizetett

- az OEP finanszírozás legalább 35 %-át fizette vissza a költségvetésnek és az önkormányzatoknak

(60 praxis adata, az országban egyenletes területi eloszlásba, Budapest kivételével)

 

Hova is vezethet a havi munkajövedelem állam által kikényszeríttet, többletforrás nélküli megduplázása?

 

1. A vállalkozás adózás előtti eredménye 1,5 millió Ft veszteség lesz – a duplára emelendő bér és járulékai 2,3 millió Ft-ba kerülnek, - amit vagy újabb kölcsönfelvétellel pótol, ha talál olyan balek bankot, aki egy eleve veszteséges vállalkozást hitelezni hajlandó, és OEP finanszírozás legalább 45 %-át fogja visszafizetni a költségvetésbe és az önkormányzatoknak.

De mivel ezt a veszteséget egy bank sem lesz hajlandó megfinanszírozni, ezért körülbelül 3-6 hónap alatt elfogynak a praxis tartalékai. Először az eddig hitelező bankok és az APEH végrehajtási osztálya fog az ajtón kopogtatni, majd a teljes pénzügyi ellehetetlenülés előtt/után megindul a felszámolás a cégek ellen, illetve az egyéni vállalkozók magánvagyonának végrehajtás alá vonása. Miközben a szerződés szerint a szolgáltatási kötelezettsége továbbra is fennáll a biztosítottak felé.

 

2. És mi történik akkor, ha a praxisban ezt az elvárt jövedelmet nem fizetik ki, továbbra is az eddigi járulék- és jövedelemalappal számolnak?

Rövid távon így a csőd elkerülhetővé válik, folytatódik a vegetálás. De egyszer csak érkezik egy levél az APEH-től, amelyben arról értesítik a céget, hogy ellenőrzésre kerül sor a tevékenységre jellemző kereset ügyében. (Ugyanis a havi adó- és járulékbevallásokból egyszerűen lekérhetők azon információk, hogy kik „spórolnak”.)

Ha az előzőekben jelzett évi 2,3 milliós-többlet költséghez tartozó adó- és járulékhiányt az APEH állapítja meg ezen ellenőrzési eljárás keretében, akkor a veszteség nem 1,5 millió Ft lesz egy év alatt, hanem mindezt még a bírságok és a késedelmi kamatok is megfejelik. Minél később jön a revizor, annál nagyobb mértékben. Így a végeredmény ezen forgatókönyv szerint is a csőd.

Összefoglalva: ha a jelenlegi törvényi szabályozás vagy a praxisok finanszírozása nem változik, akkor a háziorvosok vagy önkéntes döntés vagy az APEH által kikényszerítve mehetnek csődbe, az egyéni vállalkozók és bt-beltagok teljes magánvagyona is elúszhat. Ezáltal pedig az egészségügyi alapellátás fog összeomlani.

Itt pedig felmerülhetne törvényhozás akár büntetőjogi felelőssége is, ha a kollektív döntések is büntethetők lennének. Ezért lenne fontos, hogy az Országgyűlés a lehető legrövidebb idő belül elfogadná dr. Gyenes Gézának, a FAKOOSZ örökös tiszteletbeli elnökének T/552 számon benyújtott, a tevékenységre jellemző kereset, mint adó- és járulékalap eltörlését célzó törvényjavaslatát.

 

http://fakoosz.ewk.hu/gazdalkodj-okosan

szedlacsek
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:13 am

Egy érdekes törvényjavaslat

HozzászólásSzerző: szedlacsek » csüt. szept. 23, 2010 3:27 am

Már a Kossuth rádió is foglalkozik a témával:

http://www.mr1-kossuth.hu/hirek/legfrissebb-hirek/egymas-utan-mehetnek-csodbe-a-haziorvosi-praxisok.html
szedlacsek
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:13 am

Egy érdekes törvényjavaslat

HozzászólásSzerző: kovalkata » csüt. szept. 23, 2010 5:17 am

Inkább azzal a szemétláda tevékenységre jellemző keresettel foglalkoznának...
kovalkata
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:15 am

Egy érdekes törvényjavaslat

HozzászólásSzerző: szedlacsek » csüt. szept. 23, 2010 5:28 am

De hiszen pont annak a hatásairól van szó... És a NEFMI-ben már kezdenek ébredezni...
szedlacsek
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:13 am

Egy érdekes törvényjavaslat

HozzászólásSzerző: kovalkata » csüt. szept. 23, 2010 5:34 am

Reméljük.

kovalkata
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:15 am

Egy érdekes törvényjavaslat

HozzászólásSzerző: szedlacsek » csüt. szept. 23, 2010 5:38 am

Gondoskodtam róla... :)
szedlacsek
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:13 am

Előző

Vissza: TAO

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég

cron