Adófórum

Adózási és számviteli információk

Költségek elszámolása megbízási szerződéssel

SzJA

Költségek elszámolása megbízási szerződéssel

HozzászólásSzerző: memberjoe » csüt. jan. 01, 1970 1:00 am

Néhány hónapja megbízási szerződéssel honlapokat, portálokat készítek és tartok karban. Sajnos adóügyekben nem vagyok túl jártas. A kérdésem az, hogy költségként az adóbevallásban milyen kiadásokat számolhatok el egy ilyen tevékenység után.

Például elszámolhatom az internet előfizetésem havi díját? Vásároltam egy laptopot is, a munkámhoz elengedhetetlen (személyes megbeszélésekkor stb.), elszámolhatom ennek is a számlázott árát? Szeretnék egy szkennert (lapolvasót) és egy digitális fényképezőgépet is beszerezni, azt is elszámolhatom?

Szóval milyen költségeket számolhatok el, amelyek nem okozhatnak gondot az adóbevallásom elkészítésekor?

memberjoe
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:15 am

Költségek elszámolása megbízási szerződéssel

HozzászólásSzerző: vib2 » vas. feb. 22, 2009 10:57 am

Szia!

Megbizási szerzödéssel lehet választani 10%-os költségelszámolást vagy tételes költségelszámolást. A tételesnél el lehet számolni minden olyan költséget amely a munkával összefüggő pl a számitőgép és az internet,a fényképező is ilyen.  A 10%-nál nem kell számlával igazolni.

vib2
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:19 am

Költségek elszámolása megbízási szerződéssel

HozzászólásSzerző: memberjoe » vas. feb. 22, 2009 11:48 am

Kedves vib2!

 

Köszönöm a választ. Azt szeretném még megkérdezni, hogy 2008. évben megbízási szerződéssel szerzett jövedelmem 160000 forint volt, a költségeim viszont a 200000 forintot is meghaladták. A jövedelmet meghaladó költségrész átvihető-e (elhatárolás??) a következő évre (pl. a laptopom árának egy része)? Ennek van valamilyen technikája, vagy erről csak döntök adóbevalláskor és kész?

memberjoe
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:15 am

Költségek elszámolása megbízási szerződéssel

HozzászólásSzerző: exeo1 » vas. feb. 22, 2009 3:01 pm

Szia MemberJoe!

Szerintem a laptop-od ára, ha meghaladta a 100eft-ot, akkor amúgy sem számolható el egyben költségként, hanem csak amortizálva. Azaz az amortizációs kulcs szerint, csak több (talán 3) év alatt, és időarányosan. Azaz ha pl. 2008. szeptember 1-én vetted, és aktiváltad (használatba is vetted), akkor 2008-ra csak az aktiválást követő 4 hónapra (szept.-dec.) számolhatsz el belőle értékcsökkenést (költséget).

Nem vagyok számviteli szakember, azaz a megadott 100eFt-os határ és a 3 év nem biztos, hogy naprakész információ, de az elv helyességében biztos vagyok.

Tavaly a mi kft-nk is vett egy laptopot ~180eFt+áfa értékben. S a könyvelőnk által akkor elmondottak alapján írtam a fentieket.

Úgy rémlik, ha a laptop nettó értéke 100eft alatt lett volna, akkor egyösszegben is elszámolható lett volna költségként.

Azt írod, hogy honlapok készítésével foglalkozol. Milyen saját web-címen vagy elérhető? Ahol megtekinthetők eddigi munkáid, s ahol ajálatot is lehet kérni tőled? Bármit megtudsz a témában oldani?

Üdv': exeo1

exeo1
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:22 am


Vissza: SzJA

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég

cron