Adófórum

Adózási és számviteli információk

Vevő kiegyenlítése, ha többet fizetett

Számvitel

Vevő kiegyenlítése, ha többet fizetett

HozzászólásSzerző: Könyvelőke » szomb. aug. 03, 2019 7:37 pm

Sziasztok!
Én nagyon remélem, hogy él még ez a fórum, mert úgy látom, hogy már igen csak régi kérdések láthatóak itt.
Szóval az történt, hogy egy vevő többet utalt át a cég bankszámlájára , mint ami ki lett számlázva neki. Én ezt, mint eddigi munkásságom során mindig, kiegyenlítettem úgy vevő számlát, hogy látszódjon rajta a túlfizetés. Természetesen elégedett voltam magammal.
Aztán ezt meglátta a főkönyvelő főnököm, és felháborodva mondta, hogy ez szabálytalan.(?) Hiába mondtam neki, ha többet fizetett, akkor azt látni kell vevő folyószámlán. Nem, mondta, annyit egyenlítünk rá a számlára, amennyiről szólt a számla, a maradékot téves utalás nevű főkönyvi számlára rakjuk. Mi van?gondoltam. Szerintetek ez így szabályos? Mert szerintem meg ez így nem szabályos, Kér egy egyeztetést a vevő, mi meg kimutatjuk neki, hogy csontra mindent kifizetett és senki nem tartozik senkinek, mert azt mutatja a vevő folyószámla? Meg minek ebbe még plusz egy főkönyvi számot belevonni?
Mit mondjak a főkönyvelőnek, aki eléggé magabiztos, okoskodó és én ezeket az embereket szinte egyáltalán nem tudom kezelni?
Hogy lehet ezt nagyon pontosan szakszerűen megmagyarázni, hogy baromság és szabálytalan amit mondott és ki akar mutatni a könyvelésbe?
Azt ne mondjátok, hogy neki van igaza! :)
Nagyon várom a válaszokat!
Könyvelőke
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:25 am

Vissza: Számvitel

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég