Szerző: ASC » szer. máj. 08, 2013 1:52 pm
Szia!
Én ezért nem küldöm az áruval együtt számlát.
Megvárom, hogy a kezemben legyen a Posta számlája és azt változatlanul számlázom tovább a vevőnek. De nálunk nagyságrendileg magasabb áruértékről és súlyról van szó és a közöttünk létrejött írásos szerződésben rögzítve van, hogy felár nélkül kerül továbbszámlázásra a postai csomagfeladás költsége /csomagfeladás, mert az áru súlya 20-30 kg/doboz között van/.
Közvetített szolgáltatásnál általában - és így az áthárított postaköltségnél is - a továbbszámlázott összeg a két fél megállapodásán múlik, lehet kevesebb is, lehet több is, vagy ugyanannyi, mint az eredeti számlázott érték, tehát szabadon eldöntheted, hogy a postai szolgáltatás továbbszámlázásáért mennyit kérsz.
Úgy látom, nálad ebbe az árba már nem fér bele még a számla postázásának a költsége is.
Mivel nem tudod előre kalkulálni a postai díjat, azt javaslom, hogy dolgozz fix tarifával.
Nézd meg, hogy tavaly mennyi volt a postai feladások költsége és hány darab könyvet adtál el. Egy vevő általában hány könyvet vásárolt. A legnagyobb számban előforduló verzió közelítse a valós postaköltséget, ettől || - irányban térj el X Ft-tal darabonként.
Vagy nézd meg más könyves webáruház szállítási feltételeit.
Ezt illik feltüntetni a honlapodon is a vásárlási és/vagy szállítási feltételek között.
Az ÁFA csak akkor 5%, ha a tőled rendelt és általad elküldött minden termék ÁFA-ja 5%, ha van benne magasabb ÁFA kulcsú termék is, akkor 27% az ÁFA.
Hogy mit csinálj?
Azt már látod, hogy a jövőben hogyan kezeld.
Jó kérdés, hogy mit teszel az elmúlt időszakkal.
Szerintem ezt attól is függ:
Ez a vállalkozás fő tevékenysége?
Milyen nagyságrendről van szó, milyen vállalkozási formában csinálod?
Mióta követed ezt a gyakorlatot?
Az ÁFA bevallásod milyen gyakoriságú?
Mert felveti az ÁFA / TA / HIPA bevallások önellenőrzését, némi ÁFA-t is be kellene fizetni...
Üdv.
ASC