Adófórum

Adózási és számviteli információk

Nem céges költség kiterhelése

Számvitel

HozzászólásSzerző: Timkókem » csüt. jan. 01, 1970 1:00 am

Sziasztok!

Tud nekem abban valaki segíteni, hogy ha egy céges számlán 2 repólőjegy van számlázva ,ami bankból kiegyenlítésre is került, de üzleti célt csak az egyik szolgál, így költségként csak az egyik jegyet szeretné a cég elszámolni, akkor, hogyan tudom azt lekönyvelni, és megtéríttetni?

A válallkozás egy tagja és hozzátartozója utazott, a tag üzleti célból utazott, több napot külföldön dolgozott a hozzátartozó pedig elkisérte és családlátogatásra ment, de a számlán mindkét fél jegye szerepel.

A tagnak ki kell számlázni a repülőjegyet, ez esetben ÁFÁ-t rá kell számolni az amúgy adómentes szolgáltatás után?

vagy

Lekönyvelhető tagnak adott kölcsönként amit rendez és ezzel az megszűnik?

Kezdő vagyok még, de helyesn szeretnék eljárni.
Előre is köszönöm a választ!
Timkókem

HozzászólásSzerző: 6429 » hétf. feb. 18, 2013 7:26 pm

Az egyik repülőjegy árát írd elő (36) követelésnek a tag felé és fizettesd be a pénztárba.
6429

HozzászólásSzerző: Napraforgó » hétf. feb. 18, 2013 7:39 pm

Szia!
Én nem számláznám ki a családtagra, hanem csak a tagra eső részt könyvelném költségre. Viszont a számlához mellékelnék egy feljegyzést a tag aláírásával, hogy milyen üzleti célt szolgált az utazás, esetleg "pospektust" is lehet csatolni (pl szakmai vásárok esetén), vagy az üzleti partnert megnevezni, továbbá hogy csak az egyik személy jogosult erre, a másik pedig vállalja a ráeső költségek befizetését a pénztárba.
Napraforgó

HozzászólásSzerző: Timkókem » hétf. feb. 18, 2013 8:20 pm

Szia Napraforgó!

A nem tagra eső részt pedig "6429" hózászólása alapján könyvelnéd Te is?

Köszönöm
Timkókem

HozzászólásSzerző: Napraforgó » hétf. feb. 18, 2013 9:10 pm

Igen.
Napraforgó

HozzászólásSzerző: vacsikönyvelő » kedd feb. 19, 2013 7:49 am