Kedves Kohnmari!
Engem is érdekelne a pénztárszabályzat.
Elküldenéd?
Köszönöm
Címem: matyasjanos38@axelero.hu
Kedves Kohnmari!
Engem is érdekelne a pénztárszabályzat.
Elküldenéd?
Köszönöm
Címem: matyasjanos38@axelero.hu
Kedves Kohnmari !
Sok ezredikként légy szíves nekem is elküldeni a népszerű pénzkezelési szabályzatot!
Köszönöm
e-mail címem:vona.ildiko@t-online.hu
Sziasztok!
Akinek van erre érkezése az segítsen: egy cégnek 5 alkalmazottja van összesen, akik 5 különöző boltnál önállóan dolgoznak (elképelhetitek mekkora forgalommal). Ennek a cégnek iszonyat adminisztrációt jelent egy "szabályos" pénzkezelési szabályzat betartása. Itt mind az öt alkalmazottnak önálló (al)pénztárt kell vezetnie, és főpénztárral kapcsolatban állnia. Azaz egy cégen belüli pénzmozgást (ki és befizetési pénztárbizonylatok, az egyes helyeken levő pénztárjelentések vezetése) akár 5 bizonylatolás is követhet. Ennél sokkal érdekesebb a kifelé irányuló pénzmozgás! Nos egy ellenőrzésnél pedig mindennek percekésznek kell lennie. Én nem értem, miért kell öt alpénztárt vezetni az öt helyen még a pénztárgép mellett, és miért nem elég egy házipénztár, ahonnan elszámolásra adnak ki előleget havaonta a kifizetésekre, a befizetések pedig a pénztárgépből a házipénztárba (vagy bankba?) mennek egyenesen. Kérem szíves segítségetekt, hogyan csökkenthető az adminisztráció!
Üdv Zsolt
Kedves Kohmari !
Ha még beleférne az idődbe én is szeretném elkérni tőled e-mail-n a kicsikre vonatkozó pénzkezelési szabályzatot. Előre is megköszönöm a szivességedet.
E-mail: bjfica@freemail.hu
Sziasztok, ha tud valaki megoldást a következő problémára, kérem segítsen. Az általam könyvelt cégnél magas volt a házipénztárban lévő pénzkészlet állománya, amit február 15-től sikerült elfogadható szintre lecsökkenteni. Részben úgy, hogy a vállalkozás eredménytartalékból fizetett osztalékot 10%-os adókulccsal. Ezt a dátumot megelőzően a házipénztárban lévő készpénz magas összegét nem indokolta a vállalkozás üzletvitele. Mivel a cég élt a kedvezményes adózású osztalék kivétel lehetőségével, a mérlegkészítés időpontját előre kellett hozni január 31-re, tehát a számviteli politikát valamikor januárban módosítani kellett. Az aktualizált pénzkezelési szabályzatba a pénztárban tartható készpénz maximális összegéhez szeretném azt az alacsonyabb értéket beírni, amit a vállalkozás valóban alkalmaz február 15-től. A problémám a dátumok összehangolásával van. Ha ugyanis a számviteli politika januárban módosításra került a mérlegkészítés időpontja miatt, hiteltelen lenne azt egy hónapon belül ismét módosítani a pénztárban maximálisan tartható készpénz összege miatt. Ha viszont mindkét módosítás januárban történik, úgy gondolom, hogy megbüntethet az APEH, mivel a pénzkezelési szabályzat a számviteli politika része és nem tartottam be az abban foglaltakat. Egyáltalán mit jelent az, hogy a törvényi változásokat 90 napon belül kell a szabályzatokon átvezetni? Mikor hatályosak a változások január 1-től, április 1-től, vagy a két dátum között, amikor a szabályzatok aktualizálásra kerülnek?
A másik kérdésem, ha a GT módosítása óta az első taggyűlés február 1-én volt, és a társasági szerződés módosítás nem lett beadva a Cégbírósághoz 30 napon belül, annak milyen következményei lehetnek.
Elnézést, ha hosszúra nyúlt a kérdés feltevése.
KEDVES KOHNMARI \VAGY AKINEK MÁR MEGVAN!
KÉRLEK KÜLD\KÜLDJÉTEK EL NEKEM IS A SZABÁLYZATOT!
KÖSZÖNÖM SZÉPEN!!!!!!!
A pénzkezelési szabályzat azon pontját, amely rendelkezik a napi záró kp. állomány nagyságáról, célszerü csak önmagában módositani február 15-től, ez egy módositásként szolgál amelyhez nem kell az egész szabályzatot újból átdolgozni. A lényeg az, hogy a pénztárban lévő készpénz ne haladja meg a szabályzatban rögzitett pénztárban tartható záró pénzösszeget. Egyébként biztosan többször is módositani szükséges a szabályzat záró pénzre vonatkozó pontját, gondolok itt a szezonális munkákra eseményekre, az év első negyedévében indokolatlan akkora magas pénztáregyenleget meghatározni mint az év többi időszakában.
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég