Igen, ezekre kell!
És mi a véleményetek az együttes tömeg megállapításakor, ha a gk. vonóhoroggal ellátott? F legnagyobb össztömeg: 1515 Vontatásra vonatkozó adatok: 0: 525kg 1:885kg 2:KM 420kg (ezek a kategóriák hogy mit jelentenek jó lenne ha valaki elmagyarázni) - forgalmiban szereplő adatok alapján??
Az SZJA Tv. a szgk. fogalmát definiálja ... ebből a szempontból teljes közömbös hogy van- e horog, vagy nincs ..
http://www.apeh.hu/adoinfo/szja/gepjaru_m.html?query=teherg%C3%A9pkocsi Ennyit tudok segíteni VTSZ ügyben!
Bocsi, az előbb gyorsan rávágtam, hogy igen, de mégsem teljesen biztos. Az APEH által közzétett inf. füzet alapján a személygépkocsit az Szja tv-ben szereplő meghatározás szerint definiálja, ám magyarázatként írja a következőket:
"....tehát a vezetővel együtt több mint nyolc fő szállítására alkalmas (mikrobuzs, transzporter, autóbusz), valamint a 2500 kg-ot meghaladó együttes tömegű vegyes használatú tehergépjárművek nem számítanak személygépkocsinak. Tehergépjárműnek számít, ha a járművet gyárilag úgy alakították ki, hogy átalakítva sem alkalmas kettőnél több utas szállítására. Ilyenkor az együttes tömegre vonatkozó feltételt nem kell vizsgálni. Ha azonban a jármű alaptípusa szerint kettőnél több utas szállítására is alkalmas lett volna, akkor a 2500 kg-ot el nem érő együttes tömeg esetén személygépkocsinak minősül abban az esetben is, ha oly módon távolították el pl. a hátsó üléseket, hogy azokat már utóbb sem eleht visszaszerelni, és ha ennél fogva valójában nem alkalmas már kettőnél több utas szállítására-"
A vastagon szedett szöveg, nekem egy kicsit ellentmondásos. Vagy legalábbis nem merem úgy értelmezni, ahogy szeretném. Szerintetek itt arra gondolnak, hogy pl. vették 5 személyes személygépkocsiként, s később átalakították 2 személyes thg-ra? Vagy mire utalhat az alaptípus meghatározásakor?
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 17 vendég