Szia Gabi!
Gondolom társas vállalkozásról van szó, ha cégalapításról írsz. Én nem hallottam még ezt a költségátalányos dolgot. Nem értem azt a kérdést, hogy "Nyugtaadási kötelezettsége minden bejelentett ember után van?" Ha úgy érted, hogy minden egyes foglalkoztatottnak ki kell-e állítania nyugtát, akkor igen. De minden foglalkoztatott a cég nyugtatömbjét használja. Pénztárgép általánosságban kellene, de fodrászoknak, kozmetikusoknak van egy olyan lehetőségük, hogy ha terméket nem árusítanak az üzletben, csak szolgáltatást végeznek, akkor elég a kis nyugtatömböt használni a pénztárgép helyett. Bár én úgy vélem, ha több ember lesz abban az üzletben, akkor célszerűbb a pénztárgép. Én kapástól nem tudok semmi extra dolgot, amire oda kellene figyelni, olyanok vannak, ami sok más üzletnél is szükséges, pl. működési engedély, vízmintavétel. A költségeknél nem tudom mi okozna problémát, mert minden ami a vállalkozás érdekében merül fel, elszámolható. Pl. át lehetne iratni a villany, vízórákat is a cég nevére. Nálam pl. a házban lévő közös költséget is kiszámlázzák az üzletet bérbe adók a fodrászatnak. Remélem valamennyit sikerült segítenem.
Üdv. Kata
Szia Gabi!
Kata válaszával egyetértek, én fodrászt nem, de kozmetikusokat könyvelek mint Kft.
Egyre vigyázz, azt olvastam, azokról az anyagokról, amelyek kint vannak a pulton, vagy amiket használ az üzletben, nála legyen a számla másolatam mert állítólag esetleges ellenőrzésnél itt is kérhetik az áru eredetét bizonyító iratokat.
Valóban nem kötelező pénztárgép, ha nem árul terméket.
Edit
Szia Gabi!
Az Szja tv.-ben van benne az átalányadózás az 50. paragrafustól. Egyéni vállakozók választhatják, ha megfelelnek bizonyos feltételeknek, pl. a 8M ft-ot nem haladja meg az előző évi, ill. a jelenlegi évi árbevételük, nincs munkaviszonyuk. Az átalányadó alapját a bevételből a költséghányad levonásával állapítjuk meg, az 80% a fodrászok esetében az Szja tv. 53. paragrafus (1) bek b) pontja és az 53. paragrafus (3) bekezdése szerint, az adó pedig a 30. paragrafus alapján 1,7 M Ft-ig 18%, majd 36%. Vagyis ha a bevétel 150eFt egy hónapban, a 80%-os ktghányad =120 eFt, a jövedelem 30eFt, az adó ennek a 18%-a. Plusz legalább a minimálbér után meg kell fizeni az egészség/nyugdíjbiztosítási járulékokat és az ehot. Az Szja tv. 5. sz. melléklet 5. pontja alapján elég bevételi nyilvántartást vezetni. Adózásban is jobban járhat a fodrász így, a könyvelőnek pedig kevesebb a munkája.
Üdv,
Tamara
Szia Gabi!
Fodrászatban általában a következő szituk lehetnek:
a) cég vásárolja az anyagokat, alkalmazottat foglalkoztat.
b) kiadja a munkaasztalokat fodrászoknak.
a) esetben teljesen tiszta az ügy, minden ktg a céget terhel, munkavállalók után fizeti a járulékokat stb. Nyugtát ad, amennyiben nincs egyéb értékesítés, illetve pénztárgépet üzemeltet, amennyiben pl hajzseléket, lakkokat stb árul a szolgáltatáson felül.
b) esetben a fodrászat számlát ad bérleti díjról az egyéni vállalkozó fodrászoknak. Ilyenkor általában a fodrászok vásárolják maguknak az anyagot, nekik legegyszerűbb az átalányadózás választása. A rezsit szintén továbbszámlázhatja, vagy átalány jelleggel bele is kalkulálhatja a bérleti díjba. Az üzletre mindenképpen kell ÁNTSZ engedély, működési engedély úgy tudom csak akkor kell, ha árul is az üzletben, nem csak szolgáltat, de ebben nem vagyok biztos.
Üdv: Anikó
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 11 vendég