A társaság eladta lizingelt eszközeit (több eszköz - több banknál) a futamidő lejárata előtt. Az eladási ár "két részből állt": a vevő átvállalja a lizingszerződést valamint a kialkudott eladási ár azon felüli részét az eladó kiszámlázta a vevő felé áfás számlában. (lehet, hogy ez a számla sem helyes igy)
Az egyik bank az egyik eszközzel kapcsolatban küldött egy módositó számlát, amiben az eredeti összeget csökkenti a még nem törlesztett összeggel. Ez is áfás számla. Itt én úgy gondolom, hogy áfa fizetési kötelezettsége is keletkezik az eladónak. Nem tudom, hogy a többi eszközzel kapcsolatban is kellett volna kapni ilyen számlát, vagy más módon "oldotta" meg a bank a szerződés megszűntetését. Lehet, hogy ebben az esetben "visszavette" az eszközt, és új szerződést kötött a vevővel - a többi eszköz esetében, pedig átvállalási szerződést irhattak? Ennyi az információm és a bizonylatom. Remélem tudtok segíteni miként kellett volna eljárni helyesen és miként kell kivezetni a tárgyi eszközt és a lizingkötelezettséget a könyvekből. Köszönöm előre is.