Sziasztok!
A napokban többször és többféle hírt hallottam a számlák kiállításáról és befogadásának megváltozásáról!
A kérdéseim a következőek:
Adószám feltűntetése a számlán: Mindig, minden esetben kötelező?? Pl: Áruházban veszek egy nyomtatópatront, akkor be kell a pénztárnál diktálnom a cégünk adószámát és csak így helyes a számla? Olyan véleményt is hallottam, hogy az adószám feltűntetés csak és kizárólag a fordított Áfa alá eső dolgoknál kötelező!
Szj szám a számlán: Hosszú távú, határozatlan idejű szerződés keretében végzünk üzletőrzést. A szerződésben pontosan rögzítésre kerül a szolgáltatás tartalma és az, hogy a számlán a teljesítés a hónap utolsó napja: A számla megnevezése "Őrzés", megjegyzésnél pedig le van írva, hogy "Megbízási szerződés szerinti számlázás"! Ebben az esetben kell-e a számlán feltűntetnem az "őrzés" SZJ számát?? ÉS a régit, vagy az új TEÁOR szerinti számot??? Régi SZJ esetében elég négy számjegy (74.60)??
Teljesítés a számlán: A fentiek alapján a számla teljesítése az őrzés, mint szolgáltatás esetében is a fizetés napja?? A szerződésben benne van, hogy a teljesítés a hónap utolsó napja és a számla átutalásos. A számla végösszege az őrzött órák száma alapján hónapról hónapra változik!!!
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Üdv: István