Szia Evelin!
A számviteli törvényben például le van írva, hogy a szigorú számadású bizonylatok rontott példányaira is vonatkozik a 8 év megőrzési kötelezettség 169 §. 3. bekezdés.
A megsemmisültet nyilván nem tudjuk őrizgetni. Ezt dokumentáljuk egyéb bizonylattal, amit fentebb is írtam jkv, stb.
A selejtezettet pedig szintén meg kell őrizni, mivel az elszámoltathatóságot biztosítani kell az elévülési időn belül. Szó szerint paragrafust, amiben így szerepel, hogy a selejtezettet hogyan őrízzük sajnos nem tudok neked ide írni, de talán valaki talál ilyet.
A szigorú számadást egyébként még a 24/1995 (XI.22.) PM rendelet is szabályozza.
Azt viszont nem javasolnám leírni, így hogy "elégettük véletlenül a többi irattal", kivéve, ha jogosan lettek az iratok megsemmísitve.
Kell lennie egyébként a vállalkozásnak a számviteli politikán belül bizonylati rendjének, ebben kell szabályozni például a selejtezést is.
Valamiféle jegyzőkönyvet mindenképpen írni kell, hogy miért nincs meg a számlatömb, rendőrségit, biztosítóst nem lehet produkálni. Kérdés még, hogy ennek a számlatömbnek az irodában kellett lennie? Arra gondolok, hogy ha például van telephely, akkor lehet azt írni a jegyzőkönyvben, hogy a dolgozó vagy tulajdonos a buszon felejtette a táskáját miközben vitte a számlatömböt a telephelyre, nem valami eredeti ötlet, de hát valamit írni kell, hogy hova tünt.
Ha nincs ilyen, akkor nem tudom mit lehet írni, hogy hova lett az irodából?
Még az lehet, ha a megsemmisített papírok, amik elégtek, jogosan lettek megsemmisítve, akkor ha nincs más lehetőség bele kell írni a jegyzőkönyvbe, hogy megsemmisítésre került az elévült iratokkal véletlenül.
Üdv.: Szilvi