Szeretném a Ti véleményeteket is kikérni a következőkben. Cégünk szolgáltatást árul. Szerződést köt minden esetben a vevőkkel, mely szerződésben rögzítjük a fizetési feltételeket, illetve nem fizetés esetén kötbért szabunk ki, de rugalmasan akarjuk kezelni a fizetést, mivel csak így lehet a mai világban megélni.
A szolgáltatásunkat több fizetési móddal lehet megrendelni pl.: részlet vagy egyösszegű konstrukcióban. Értelemszerűen az egyösszegűre kedvezményt adunk.
Problémám:
Ha egy ügyfél (pl: egy cég) kifejezetten kéri a kedvezmény miatt a számlát, hogy egy összegben tudjon fizetni, de valamilyen okból egyszer csak eltűnik az ügyfél vagy húzza az időt. (Olykor még egy kisebb összeget is bele utal a számlába) . Ekkor el kezdjük felszólítani elérni. Ez idő alatt akár hónapok egy év is eltelhet (jövök, nem jövök, utalok, most nem érek rá, stb.). (díjbekérőt nem fogadja el, mert nem számla, illetve komolytalan - ügyfelet nem tudom minősíteni ).
Kérdésem ilyenkor mit lehet tenni, mert a szolgáltatást nem kezdtük meg, de nem dönthetek a fejével és kérése nélkül nem storonozhatom le a számlát, mert az APEH megkérdezheti, hogy áruljam el, miért lett egy számla le rontva. Esetleg adót akarok csalni? Sőt negyedévet átlépve ÁFA csalás is lehet, tárgy évet lezárva pedig nyereségem is képződik, stb. (pl: át nyúlhat egy másik évre).
(részletfizetés egyszerűbb, ha 1-2 hónapig nem fizet, akkor sztornó a számla és kötbér)
Üdv.
KALMI