Adófórum

Adózási és számviteli információk

Kezdő adószámos magánszemély

Számlázás

Kezdő adószámos magánszemély

HozzászólásSzerző: lorenne » csüt. jan. 01, 1970 1:00 am

 

 Sziasztok!

 

 Tegnap váltam adószámmal rendelkező magánszeméllyé, előadóművészi és oktatói tevékenységet vettem fel. Holnap este számlát kell már adnom egy céges rendezvényen, ahol énekelek, és tartok attól, hogy elronthatom, például úgy, hogy nem tisztázom ezt a SZja illetve Tb kérdést. 

Az apehnél azt mondták, hogy adóelőleget kell fizetnem negyed évenként , a bevételem 25 % át (ez a SZJA), és a Tb most havi 4950Ft. És egy szóval sem említették, hogy bármit is tisztáznom kellene a kifizető felé.

 Lehet, hogy nagyon egyszerűek a kérdéseim, de még kezdő vagyok e témában,

szóval valóban 25%-os az Szja? És milyen módon kell, hová befizetni (utalás, stb)?

Előre is köszönöm a válaszokat...

 

lorenne
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:26 am

Kezdő adószámos magánszemély

HozzászólásSzerző: hvanna » kedd okt. 26, 2010 9:54 am

 

Szia ! nézd meg az alábbi oladalt, és olvasd tovább

https://www.eji.hu/adozas_es_tarsadalombiztositas/a_muveszek_adozasarol/a_muveszek_adozasarol/szemelyi_jovedelemado.html

 5.Az adószámmal rendelkező, számlát kiállító, művészeti tevékenységét önálló tevékenység keretében folytató (szabadfoglalkozású) művész az e tevékenységből származó jövedelmét terhelő adóelőleget negyedévente maga is megállapíthatja és megfizetheti, szemben a korábbi időszakkal, amikor ezt csak a kifizető állapíthatta meg és vonta le.

Az alábbi oldalon megtalálod a kalkulatort.. és a befizetés teljesitéséhez a számlaszámokat. is.

http://web.beltav.hu/szilagyi/szszszr/adokalkulator.htm

 

Az egészségügyi szolg.járulékot a 4950 Ft-ot kell fizetned, ezáltal eü, ellátásra szerzel jogosultságot.

A 25 %-os adó.. szerintem itt félreértés lehet.. aki válaszolt az apehnél.. mivel adószámos magánszemély az érintett.. szerintem más tevékenységre gondolt aki válaszolt.