Sziasztok!
Költségvetési intézmény vagyunk. Több alvállalkozói szerződéssel rendelkezünk (kutatási szolgáltatás), melyek több évre szólnak. Egyrészüknél előleg kiszámlázását kérik a szerződés aláírásakor, más esetben a részteljesítések alkalmával számlát bocsátunk ki. Az utolsó periódus feladatainak teljesítésekor, mindkét esetben végszámlát készítünk, a szerződésben rögzített teljes vállalkozói díj összegéről, melyből tételesen felsorolva levonjuk a korábban már kiszámlázott tételeket, így végül az utolsó feladat teljesítéséért járó díj lesz a fizetendő összeg.
Kérdésünk: Helyesen járunk-e el a számlázáskor, mi a külömbség az előleg és részszámla között a számlázásban,Áfa bevallásban, illetve a könyvelésben.
Előre is köszönöm a segítséget: Eta