Kedves válaszadók!
A következő problémám adódott az egyik alvállalkozómmal:
Hosszú távú szerződés keretében végzünk őrzést, mely nagy részét alvállalkozóknak adjuk ki. Az egyik alvállalkozómnak gondja akadt és jó fél éve csak készpénzes számlát tud kiállítani (peres ügy miatt inkasszó van a bankszámláján). A szerződés alapján az előző havi őrzés számlázását két egyenlő havi részletben állítja ki a következő hónapban, adott hó 15. és 30. kiállítással és egyben teljesítéssel, fizetési határidővel.
Kérdéseim:
1. A készpénzes számla esetén arról hallottam, hogy a számla kiállítása azonnal kell, hogy történjen a a teljesítéshez képest. Akkor a következő hónap 15. és 30. kiállítás nem megfelelő? Akkor sem ha a teljesítés a folyamatos szolgáltatásból adódóan a fizetési határidő?
2.Van-e az Apeh felé bejelentési kötelezettségünk az 5 milliós készpénzforgalmi szabály miatt, amennyiben ez a két számla csak együtt éri el ezt az összeget?
3. A készpénzes számla 2009. február 1.-től gondot fog okozni (250ezer forintos határ). Milyen bankon kívüli tranzakcióval lehet kiváltani? Mondjuk adok neki a saját banktömbömből egy készpénzfelvételi utalványt az ő ügyvezetőjük nevére?? Mit kell ilyen esetben írni a fizetés módjához?
Válaszaitokaz előre is köszönöm!
Üdv: István