Lehet, hogy nem értjük egymást. Kezdem azt képzelni, hogy valami mást jelent a "módszered", mint amit én értettem rajta.
Első kérdésem: nálad vagy a vevőnél lenne-e felhasználva a számlamásolat?
Nálad az a másolat lesz az alapbizonylat a pénztárkönyvhöz, amit az eredeti példány után kinyomtatsz. Ha a vevőnek szüksége van másolatra, azt is "másolatként" kinyomtathatod, és rá kell írnod (kézzel), hogy az eredetivel megegyező hiteles másolat, dátum, aláírás.
Vagy arra gondolsz, hogy eleve olyan papírt használnál, ami kétpéldányos, pl önátírós, és akkor ennek a második lapja, amin látszik, hogy másolat, lenne a te bizonylatod? Ez is megoldás egyébként. De teljesen jó amásodik nyomat a saját magad számára. Ha jó a számlázóprogramod, akkor tényleg csak 1x fog olyat nyomtatni, ami ráírja azt is, hogy eredeti bizonylat. Hát próbálom kitalálni a gondolataidat.