Adófórum

Adózási és számviteli információk

Bérbeadás áfa státusz váltással

Számlázás

Bérbeadás áfa státusz váltással

HozzászólásSzerző: Timcsike » csüt. jan. 01, 1970 1:00 am

Sziasztok!

 

Segítségeteket kérem, nem találom a megoldást a következő problémára:

Inkubátorház vagyunk, irodákat adunk bérbe. Eddig áfásan. Most úgy döntöttünk mentes tevékenységként folytatjuk. A problémám az, hogy hogyan állapítsam meg a bérleti díjat ezután? Vannak áfa körös, és mentes, evás bérlőink is. A bérleti szerződésekben nettó || áfa díjjal vannak természetesen meghatározva. Mit javasoltok? Mindenkivel üljünk le, írjunk új szerződéseket, egyezkedjünk újra? Van valakinek ilyen jellegű tapasztalata? Hogyan jogszerű?  Természetesen próbálunk a mindenkinek legkedvezőbb megoldást megtalálni.

A másik gond, hogy vannak járulékos költségek, nem közüzem, hanem internet és telefonköltségek. Ezt nem mindenki veszi igénybe. A telefonok, mint mellékállomások működnek.tehát mi megkapjuk a számlát egy főszámra. Nincs hivatalos részletezés a szolgáltatótól, hanem nekünk van egy szoftver, ami nyilván tartja a mellékállomások beszélgetéseit. Ez alapján számlázunk. Az internet átalánydíjban lett meghatározva. Ebben az esetben ezek a költségek is mentesek lesznek? 

Most a bérleti díjakat előre, de a költségeket vissza fogom számlázni decemberre. Ha mentesen kell számláznom nem számít, hogy 2010.évi költség? A számlán szereplő teljesítés számít, ami ugye folyamatos teljesítés miatt januári lesz?

Mi a véleményetek?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Sajnos nincs több pontom.

Timi 

Timcsike
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:16 am

Bérbeadás áfa státusz váltással

HozzászólásSzerző: tothkornelia69 » vas. jan. 02, 2011 11:16 pm

Így a részleteket nem teljesen ismerve, a véleményem az, hogy valószínűleg rosszul döntöttetek.

Elfogadták a változásbejelentőt?

Aki áfás, az nem nagyon fog belemenni, hogy az eddigi nettó árnál több legyen a bérleti díj, hiszen az neki így drágább lenne. Az alanyi mentesnek mindegy, mert ő eddig sem tudott az áfával mit kezdeni, ugyanott van kiadás szempontjából, az evás úgyszintén.

Szerintem bérlőként külön-külön kellene egyezkedni.

Igen, a továbbhárított járulékos költségek is mentesek lesznek, és nyilván levonásba sem tudod helyezni ezek bejövő áfáit.

Ezt az irodaházat mikor vásárolta cég, és az áfáját anno levonta?

Ha nemcsak ez a mentes tevékenysége lesz a cégnek, hanem áfás is, arányosíthatod azoknak a beszerzéseknek, szolgáltatásoknak az áfáit, amelyet nem tudsz elkülöníteni, mindkét fajta tevékenységet érintik.

üdv:Nelly

ui: 20 pontos kérdésre is válaszolunk, de hogy további kérdésekre is legyen, teszek fel Neked kérdést, és válaszolj rá, így lesz pontod!

tothkornelia69
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:15 am


Vissza: Számlázás

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 19 vendég

cron