Oldal: 1 / 1

külföldön - tankolás, matrica, napidíj

HozzászólásElküldve: csüt. jan. 01, 1970 1:00 am
Szerző: brekina

Sziasztok!

Egy most alakult nemzetközi fuvarozással foglalkozó cég (20t nyerges vontatóval rendelkezik) külföldön is tankol és autópálya matricát is vásárol. (Mivel kezdő válalkozó "UTA" kártyához a garanciát nem tudja letenni.) Abban kérném segítségeteket, hogy hogyan tudom érvényesíteni a tankolás és matricák bizonylatait, ami nem a cégnevére szól és nemis számla. Költségként eltudom számolni, de mi van az áfával?

Abban  is kérném segítségeteket, hogyha a 60/1992 Korm.rendeletben a nyerges vonató alapnormája nincs benne, mert újabb típus, akkor hol tudok utána nézni?

A napidíj hogyan történő elszámolása is érdekelne?

Előre is köszönöm segítségeteket! 

 


külföldön - tankolás, matrica, napidíj

HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 14, 2008 7:29 pm
Szerző: Napraforgó

Szia!

 Amit tudok: ha nem a cég nevére szólnak a számlák, nem tudod költségként elszámolni, így természetesen az Áfa is marad.

A napidíj adómentesen max. 25,-Euro lehet naponta, előre is kiadhatod a gépkocsivezteőnek elszámolásra, majd ha visszajön, pontosítva a kinnt töltött napokkal korrigálva elszámolod.  Üdv:Napraforgó


külföldön - tankolás, matrica, napidíj

HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 14, 2008 7:47 pm
Szerző: adotanacs
Szia! Nagyon jó a téma, szeretném a véleményeket én is hallani ezzel kapcsolatban. Nekem egyéni vállalkozóm tankol külföldön, és egyszerüen névreszóló számlát nem kap. Az autópályadíj is csak egy kis fecni, némelyiken a rendszám rajtavan, de név azon se szerepel. Az üzemanyag költség 200-300eFt egy-egy tankolásnál, azt viszont nem lehet hogy ne számoljuk el. Eddig ez nekem nem volt gond, mivel az üzemanyagot nem számla alapján számoltuk el, hanem APEH árral a norma szerinti litert. 2008-tól választottuk a számlás elszámolást. Üdv. Ani

külföldön - tankolás, matrica, napidíj

HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 14, 2008 7:48 pm
Szerző: adotanacs
Szia Ügyeletes! A kutyád már alszik, hogy nem sétáltatod? Üdv. Ani

külföldön - tankolás, matrica, napidíj

HozzászólásElküldve: kedd ápr. 15, 2008 8:41 pm
Szerző: Napraforgó

Szia! Most fejeztem be a sétáltatást... az e-BEVen...

Nálam is hasonló volt az eset, mivel nem engedtem elszámolni (nem szólt cégre), kénytelen volt engedélyezni a  főnök , hogy kapcsolatba lépjünk MINTRADE-val (remélem ez nem reklám, nem annak szánom), hogy megkapjuk az UTA kártyát, amin keresztül 2 hetente utólag kapunk számlát a külföldi de lehet benne magyarországi tankolásokról, pályadíjakról. Igaz, itt  le kell tenni bizonyos kaukciót. A külföldi Áfá-t is ők igénylik vissza (bár eddig még nem jött, mivel értékhatára van). De legalább a költség legális. Üdv. Erzsi


külföldön - tankolás, matrica, napidíj

HozzászólásElküldve: kedd ápr. 15, 2008 9:44 pm
Szerző: margó

Szia! Mi fuvarozással foglalkozunk már 14 éve, de külföldön még nem sikerült soha névre szóló számlát szerezni. Először kétségbe voltam esve, hogy nem lehet költségnek elszámolni, de aztán rá kellett jönnöm, hogy kint ez a számla. Az autópályadíjnál is elég furcsa lenne,  ahol kapus rendszer van névre szóló számlát kérni, jó hosszú kocsisor torlódna össze. Valóban  jó, ha valamilyen üzemanyag kártyát be tud szerezni az ember. Csak az a fránya kaukció ne lenne... Érdemes azért végig érdeklődni az üzemanyagkártyás cégeket, hátha meg lehet egyezni velük. Nekünk jelenleg AGIP Routex kártyánk van ( előtte ESSO volt, csak ezt tavaly átvette az AGIP), nagyon praktikus, a külfödi ÁFA visszaigénylés egy francia és egy cseh cégen keresztül történik. A napidíj elszámolására másolok be szöveget, a lényeg benne van. Mi egyébként utólag, mikor megjön a gkvezető, számoljuk ki a napidíjat, 25 Euro/nap.

4. § (1)3 A kiküldetés (a külszolgálat) tényleges időtartama az indulás és az érkezés tényleges időpontja között eltelt idő. A tényleges időpont megállapítása szempontjából az országhatár átlépését, légi és vízi út esetén az indulás szerinti időpontot egy órával megelőzően, illetőleg az érkezést egy órával követően kell alapul venni azzal, hogy a kiküldetésben töltött teljes (24 órás) napokhoz hozzá kell adni a tört napokon kiküldetésben töltött órák számának 24-gyel való osztásával kiszámított napokat úgy, hogy a fennmaradó tört rész – amennyiben az legalább 8 óra – egész napnak számít. Amennyiben a kiküldetésben töltött idő 24 óránál rövidebb, de a 8 órát eléri, az egy egész napnak számít, kivéve, ha a (2) bekezdés rendelkezése szerinti választható számítási módszer alkalmazási feltételei fennállnak.

(2)4 Az (1) bekezdés alkalmazása szempontjából, az ugyanazon a naptári napon kezdődő, ismétlődő, 24 óránál rövidebb, egymást követő kiküldetések (külszolgálatok) esetén a tényleges időtartam meghatározására választható az (1) bekezdés szerinti időtartamok egybeszámítása azzal, hogy

a.)      légi és vízi út esetén az együttesen számított utak között az érkezés utáni és az újabb indulás előtti egy-egy óra csak akkor vehető figyelembe, ha az érkezés szerinti időpont és az újabb indulás szerinti időpont között legalább két óra eltelik;

b)      ha az együttesen számított utak között az érkezés és az újabb indulás között eltelt idő nem több, mint két óra, akkor ez az időtartam is kiküldetésnek (külszolgálatnak) minősül;

Bocsi mennem kell felébredt a fiam,ha még eszembe jut valami írom! Jó éjt! Margó


külföldön - tankolás, matrica, napidíj

HozzászólásElküldve: szer. ápr. 30, 2008 12:29 pm
Szerző: palmika

Szia,

 

Ha még nem késő: 60/1992 korm.rendelet: 

 

"2. § (1) A gépjárművek üzemanyag-felhasználásának ellenértékét (a továbbiakban: üzemanyagköltség), vagy

a) az 1. számú mellékletben, vagy az 1/A. számú mellékletben, továbbá a (2) bekezdés szerint meghatározott (általánostól eltérő üzemeltetési mód esetén a 2. számú mellékletben meghatározott korrekciós tényezőkkel módosított) alapnorma, vagy"

 

1/a melléklet tartalmazza a képleteket amennyiben a tipus nincs felsorólva 

, plusz a 2. melléklet a korrekciós tételeket,(elsődlegesen: légkondi, fűtés és vontatás)  

 

"2. Pótkocsivontatás

Gázolajüzemi vontatás esetében vontatmánytonnánként és 100 kmenként 0,9 liter."

 

Vontató alap fogyasztása: 1/A melléklet, önsúly és teljesítmény, ha jól emlékszem, de ezt is leírja az elején

 

"3. Gázolajüzemű nyergesvontatók:

    

Sajáttömeg (kg)  Alapnorma (liter/100 km) „An

3 500 kg-ig   An=5,5+0,001xGs+0,053xN

3 501 kg felett 

An=9,5+0,0011xGs+0,048xN"

  


külföldön - tankolás, matrica, napidíj

HozzászólásElküldve: pén. máj. 02, 2008 8:10 pm
Szerző: brekina

Köszönöm a segítséget!