Adófórum

Adózási és számviteli információk

Iroda bejelentése telephelynek

Adatszolgáltatás

Iroda bejelentése telephelynek

HozzászólásSzerző: szucspit » csüt. jan. 01, 1970 1:00 am

Sziasztok!
Kérdésem a következő: minden esetben be kell jelenteni telephelynek egy bérelt irodát?
A cég alapvetően őrzési tevékenységet végez budapesti üzletekben, az iroda a területi vezetők eligazítását szolgálja és a felvételiztetést, illetve titkárnő és szintén csak részben két vezető dolgozik ott. Ebben az esetben a cég üzleti tevékenységét nem nevezném az irodában végzettnek...

Válaszaitokat előre is köszönöm...
szucspit
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:18 am

Iroda bejelentése telephelynek

HozzászólásSzerző: tothkornelia69 » szer. nov. 14, 2012 9:39 am

" az iroda a területi vezetők eligazítását szolgálja és a felvételiztetést, illetve titkárnő és szintén csak részben két vezető dolgozik" - a vezetők eligazítása, konzultáció, esetleg oktatás, stb, stb mind-mind a vállalkozói tevékenységhez kapcsolódik. Azt írod, két vezető is itt dolgozik, ha csak ügyvezetés lenne, akkor is székhelyként vagy központi ügyintézési helyként meg kellene jelölni, el kellene döntenetek, minek is minősüljön ez az iroda, és annak megfelelően bejelenteni.
Ctv:
7. § (1) A cég székhelye a cég bejegyzett irodája. A bejegyzett iroda a cég levelezési címe, az a hely, ahol a cég üzleti és hivatalos iratainak átvétele, érkeztetése, őrzése, rendelkezésre tartása, valamint ahol a külön jogszabályban meghatározott, a székhellyel összefüggő kötelezettségek teljesítése történik. A cégnek a székhelyét cégtáblával kell megjelölnie. A cég létesítő okirata úgy is rendelkezhet, hogy a cég székhelye egyben a központi ügyintézés (döntéshozatal) helye. Amennyiben a cég székhelye nem azonos a központi ügyintézés helyével, a központi ügyintézés helyét a létesítő okiratában és a cégjegyzékben fel kell tüntetni. A cégeljárás szempontjából székhelynek minősül a külföldi vállalkozás magyarországi fióktelepe, a külföldiek közvetlen kereskedelmi képviselete, valamint az európai gazdasági egyesülés telephelye is.

(2) A cég telephelye a tevékenység gyakorlásának a cég társasági szerződésében, alapító okiratában, alapszabályában (a továbbiakban együtt: létesítő okiratában) foglalt olyan tartós, önállósult üzleti (üzemi) letelepedéssel járó helye, amely a cég székhelyétől eltérő helyen található, a cég fióktelepe pedig olyan telephely, amely más településen – magyar cég külföldön lévő fióktelepe esetén más országban – van, mint a cég székhelye. Ez a szabály irányadó a külföldi vállalkozás magyarországi fióktelepe, illetve a külföldiek közvetlen kereskedelmi képviselete esetében is. Amennyiben a cég telephellyel vagy fiókteleppel rendelkezik, úgy azt a cégjegyzékben fel kell tüntetni.
tothkornelia69
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:15 am

Iroda bejelentése telephelynek

HozzászólásSzerző: szucspit » szer. nov. 14, 2012 10:05 am

Tehát: iroda nem üzemeltethető csak úgy, csak ha telephelyként bejelentem?
Úgy tudom, eddig elég volt ezt a Nav felé megtenni és február 1-jéig kell cégbíróság felé is...
Ha nem jelentettem be, de bérleti szerződés van róla a rezsiköltség elszámolható?

Maga az üzleti tevékenység csak kis részben van az irodában végezve, ezért nem gondolom, hogy ez telephelynek minősülne....
szucspit
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:18 am

Iroda bejelentése telephelynek

HozzászólásSzerző: palmika » szer. nov. 14, 2012 6:02 pm

Hasonló kérdéseim voltak nekem is, egy ingatlan bérbeadás céljából bérelt ingatlan költségeivel kapcsolatban
A NAV azt a felvilágosítást adta, hogy ha a bérleti szerződés megvan, és a számlák a cégbíróságon jelentett telephely, vagy székhely címére van kiállítva akkor elszámolható, áfa levonható.
Gond lehet, ha a számlán a nem bejelntett cím szerepel.
"e) a termék értékesítőjének, szolgáltatás nyújtójának, valamint a termék beszerzőjének, szolgáltatás igénybevevőjének neve és címe;"
palmika
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:19 am

Iroda bejelentése telephelynek

HozzászólásSzerző: palmika » szer. nov. 14, 2012 6:04 pm

Fel tennném a kérdést, hogy telephely-e az az ingatlan, melyet mi is bérlünk bérbeadás céljára?
palmika
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:19 am

Iroda bejelentése telephelynek

HozzászólásSzerző: szucspit » szer. nov. 14, 2012 6:21 pm

Igazából a számlák természetesen a székhelyre vannak kiállítva!
Egy kivétel van, mégpedig a közös költség, fűtés elszámoló, amin a cégnév és a vonatkozó iroda címe van. De ez nem áfás, és nem is számla...ezt el lehet költségként számolni?
szucspit
 
Hozzászólások: 0
Csatlakozott: kedd ápr. 05, 2016 10:18 am


Vissza: Adatszolgáltatás

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég